امروز مردم مومن قم پس از یک ماه روزه داری و عبادت خداوند متعال نماز عید سعید فطر را در حرم حضرت معصومه (س) اقامه کردند.
کد خبر: ۱۰۴۲۸۴۷
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۴ 03 May 2022

به گزارش تابناک قم، نماز عید سعید فطر امروز با حضور پرشور قشرهای مختلف مردم به شکرانه یک ماه روزه داری و عبادت در حرم بانوی اقامت آیت الله سعیدی تولیت آستانه مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) اقامه شد.

تولیت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) در خطبه‌های نماز عید فطر بهره‌گیری از دستاورد‌های مقاومت اسلامی را در پرتو وحدت دانست و گفت: پیامد تفرقه از هر جنگ نظامی و چالش اقتصادی برای دشمن با صرفه‌تر است.

آیت الله سعیدی در این خطبه‌های نماز عید فطر بر نگهداری معنویت حاصل از یک ماه روزه داری تاکید کرد و عید فطر را بازگشت انسان به فطرت الهی دانست.

وی بی تفاوتی نسبت به اندوخته‌های یک ماه روزه داری را خطر بزرگ برای مومنان خواند و گفت: شیطان، ماه رمضان در بند و زنجیر بوده و بعد از این ماه برای سرقت ذخیره روزه داران در کمین است.

تولیت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) تاکید کرد: مومنان باید با مداومت و مراقبت در تقوا این دستاورد را که در یک ماه روزه داری و عبادت خالصانه به دست آورده اند، حفظ کنند.

نماز عید سعید فطر علاوه بر حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (ع)، مسجد مقدس جمکران و مساجد دیگر استان در ۱۶ بقعه متبرکه قم و  شهرستان‌های جعفرآباد و کهک و بخش‌های سلفچگان و خلجستان هم برگزار شد.

پیش از اقامه نماز عید فطر حجت الاسلام فلاح زاده، رئیس موسسه موضوع شناسی احکام فقهی به تشریح احکام استهلال و زکات فطره پرداخت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار