گفت و گوی اختصاصی تابناک یزد:
امروزه زنان با حضور در عرصه های مختلف اجتماعی توانسته اند علاوه بر افزایش اعتماد به نفس و رشد اجتماعی قابلیت و توان خود را در عرصه های مختلف به اثبات برسانند.
کد خبر: ۱۰۴۲۹۵
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۰ 01 October 2015
به گزارش تابناک یزد،دهیار روستای اسلامیه(فراشاه)از توابع شهرستان تفت که به تازگی به عنوان برگزیده برتر ملی مدیریت روستای هدف گردشگری معرفی شده است، می گوید: روستای اسلامیه یک روستای هدف گردشگری است، اماکن و بافت تاریخی ارزشمندی که در این روستا وجود دارد باعث شده تا گردشگران  داخلی و خارجی برای بازدید به این روستا بیایند.
سمیه منتظری در خصوص اقدامات گردشگری در روستای اسلامیه در گفت و گو با تابناک یزد می گوید: ایجاد جذابیت در اماکن تاریخی با مرمت و برگزاری جشنواره های متعدد سعی کردیم تا گردشگران را در بازدید از این اماکن ترغیب کنیم و خوشبختانه ثمر بخش نیز بوده است.
وی می افزاید: با توجه به اینکه حضور گردشگران در اسلامیه شاهد بودیم ولی اقامتگاه خاصی برای آنها در نظر گرفته نشده بود تصمیم گرفتم که با کمک مردم روستا خانه های قدیمی در بافت تاریخی را مرمت کنیم و در واقع مجموعه گردشگری در آنجا شکل پیدا کرد.
به عقیده این دهیار موفق همدلی و همکاری با مردم باعث مرمت آثار قدیمی در این روستا شده است وی می گوید:با توجه به اینکه رشته تحصیلی من مهندسی معماری است مردم روستا را تشویق کردم تا با مرمت خانه های قدیمی که حتی مورد استفاده هم نبودند با همکاری اداره میراث فرهنگی مجموعه گردشگری را ایجاد کنیم تا با توسعه گردشگری در این روستا بحث ارتقای سطح اشتغال و همچنین اقتصاد تضمین شود که هم اکنون پنج خانه به همین روش مرمت و برخی در حال مرمت هستند.
منتظری از یک جشنواره جدید خبر می دهد و می گوید:جشنواره توانمندی های بانوان روستا را برگزار کردیم که با استقبال خوبی از بانوان اسلامیه مواجه شد و12 مهر ماه به مناسبت روز روستا هم یک جشنواره با حضور کل مردم اسلامیه اعم از بانوان و آقایان خواهیم داشت تا توانمندی های روستا همچون صنایع دستی، محصولات کشاورزی و لبنی و غذاهای مختلف را به نمایش بگذاریم.
منتظری به عنوان یک بانوی موفق در عرصه مدیریت استان به بانوان شاغل توصیه می کند: بانوان در هر عرصه به ویژه عرصه های مدیریتی همیشه موفق بوده اند هر چند برخی سنگ اندازی ها بر سر راه بانوان شاغل انجام می شود ولی با صبر و توکل بر خدا می توان این موارد را پشت سر گذاشت و موفق شد.
وی در مورد اهمیت گردشگری در استان یزد اذعان می کند: استان یزد به لحاظ بافت تاریخی منحصر به فرد خود یکی از قطب های مهم گردشگری کشور محسوب می شود و خوشبختانه در معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی جدید استان کارهای خوب و امیدوارکننده ای را در جهت گردشگری و معرفی جاذبه های استان یزد شاهد هستیم و با توجه به اینکه هم در خارج از کشور و هم در داخل گردشگری در حال حمایت است پس یزد هم باید به همین سو پیش رفته و با تقویت صنعت گردشگری خود رشد اقتصادی را رقم بزند که موجب توسعه روستا و شهر است.
وی تاکید می کند: سرمایه گذاری در توسعه گردشگری استان یزد آینده خوبی خواهد داشت به شرط آنکه حامیانی دلسوز این موضوع را در یزد دنبال کنند.
گفتنی است: محمد رضا نصیری، سرپرست معاونت سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی یزد در اردیبهشت ماه امسال در مراسم افتتاح مجتمع تفریحی ـ گردشگری ارم اسلامیه تفت شهرستان تفت را یکی از سیزده شهر نمونه گردشگری کشور دانسته که در سالجاری چند پروژه در بخش گردشگری را به بهره برداری می رساند.




اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار