امام جمعه شهرستان صومعه سرا گفت:
نیکوکاری از بهترین اعمال صالح و ماندگار برای هر انسانی است و بهترین جا برای کمک به همنوعان، کمیته امداد است.
کد خبر: ۱۰۴۶۱
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۱ 04 March 2015
به گزارش تابناک، امام جمعه شهرستان صومعه سرا گفت: اقدام نیکوکارانه دانش آموزان در کمک به افراد بی بضاعت، باید در همه ایام سال استمرار یابد.

 حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل صدیقی روز چهارشنبه در مراسم نواختن زنگ نیکوکاری در مدرسه نرجس صومعه سرا، کمیته امداد را یادگار امام راحل و از برکات نظام مقدس اسلامی دانست و افزود: نیکوکاری از بهترین اعمال صالح و ماندگار برای هر انسانی است و بهترین جا برای کمک به همنوعان، کمیته امداد است.

وی ادامه داد: کمک به دیگران و رفع حوائج نیازمندان براساس آیات و روایات اسلامی و سنت نبوی، از بالاترین و ماندگارترین عبادت ها و باعث خشنودی خداوند است. 

امام جمعه صومعه سرا گفت: کمیته امداد حلقه اتصال بین حکومت و نیازمندان جامعه است تا با توجه به سیره نبی مکرم اسلام(ص) و ائمه معصومین(ع) هر لحظه یاریگر نیازمندان باشیم.

وی احسان و نیکوکاری را از جمله فضیلت های مهم معرفتی و دینی دانست و ابراز امیدواری کرد که حرکت نیکوکارانه دانش آموزان، نمونه و الگویی برای تکرار و استمرار این اقدام در طول سال باشد. 

وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری بر حل مشکلات ایتام و نیازمندان در آستانه سال نو ، از خیرین و مردم نوعدوست خواست همچون گذشته کمیته امداد امام خمینی(ره) را در این امر مهم یاری کنند. 

علیرضا محمدی مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) صومعه سرا نیز در حاشیه افتتاح همزمان پنج مسکن مددجویی در روستای لادمخ در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: همزمان با هفته نیکوکاری، از محل جمع آوری زکات، پنج مددجوی این نهاد صاحب خانه شدند. 

وی افزود: این واحدهای 50 متری در پنج روستاهای لادمخ ، نفوت ، دلیوندان ، پشتمسار ، صیقلوندان با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 500 میلیون ریال به بهره برداری رسیده است. 

وی ادامه داد: به مناسبت هفته نیکوکاری، به دو نو عروس توسط یکی از خیرین طرح اکرام ایتام، جهیزیه به ارزش 52 میلیون ریال اهداء و 85 میلیون ریال مساعدت توسط کمیته امداد شهرستان انجام شد. 

محمدی همچنین از توزیع 16 هزار پاکت نیکوکاری بین دانش آموزان صومعه سرا خبر داد و افزود: در سال گذشته در جشن نیکوکاری این شهرستان، 54 میلیون تومان جمع آوری که بین نیازمندان و مستمندان و محرومین این نهاد توزیع شد.

شهرستان صومعه سرا در 25 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.

14 اسفندماه، روز احسان و نیکوکاری نامگذاری شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار