حال باید دید وقتی نماینده ای که مشمول این صفت ارزشمند انقلابی از سوی رهبر همان انقلاب شده است ،در مجلس وعظ ومنبر همان می کنند که در خفا پیشه کرده اند ؟!
کد خبر: ۱۰۴۶۹۷۲
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۹ 25 May 2022

تابناک ایلام علی اصغر اسدی ::با واکاوی شعارهای مجلس یازدهم در ایام تبلیغات انتخاباتی این گزاره در اذهان شکل می گرفت که با روی کار آمدن این طیف جدید،ققنوس وار رویشی دوباره بر بستر خاکستر قانونگذاری در کشور صورت خواهد گرفت  .

چرا که هیچ شخصی نمی تواند شعار های نامزدهای آن دوران و وکلای امروز را به راحتی فراموش کند که گلوی پاره می کردند و می گفتند ؛ما آماده ایم تا مجلس را بر روی ریل قانونگذاری قرار دهیم .

صرفنظر از تمامی شعارهای پر طمطراقی نظیر پرهیز از مداخله در انتصابات و تمرکز بر نظارت ،اما فقط صرفا همین یک ادعای قرار گرفتن مجلس بر روی ریل قانونگذاری را ملاک عینی برای یک تغییر قرار دهیم ،می توانیم انتظار همان ققنوس را از نمایندگان مجلس یازدهم داشت .

به معنای دقیق تر اینکه نمایندگان مجلس فعلی با تهیه سیاهه ای از عملکرد و رفتارهای اسلاف خویش و مذموم دانستن آن از سوی یک وکیل مردم ،صحنه ای سوخته از یک خاکستر به جای مانده از دستگاه تقنین کشور را پیش روی مردم ترسیم کردند.

صرفنظر از میزان رای آوری برخی نمایندگان که آیا بتوان آنان را نماینده تمام حوزه انتخابیه خطاب کرد یا خیر !اما به هر تقدیر آنان توانستند برخرابه هایی که خود از بهارستان ترسیم کردند ،پایه های وکالت خود را بنا نهند!

برکسی پوشیده نیست که مجلس یازدهم ترکیبی از نیروهای انقلابی است که با تکیه بر کارکردهای جهادی پا بر عرصه تقنینی کشور نهادند ،صرفنظر از برخی رفتارهای هیجانی و نبود راهبرد مشخص برای کمک به برون رفت کشور از مشکلات و گرفتاری ها ،اما از نظر سیاسی آنگونه که رهبری انقلاب نیز به آن اشاره فرمودند این مجلس یک‌ مجلس انقلابی معنا یافته است .

حال که سخن از انقابیگری یک جمع به میان می آید و از سویی رهبر و فرد اول مملکت نیز وجود روحیه انقلابیگیری در این دوره از مجلس شورای اسلامی را صحه گذارده اند،ایا باید دید شعارهای این نمایندگان در پشت تریبون مجلس با عنوان انقلابیگری آنان در حوزه انتخابیه سنخیت دارد ؟!

امروز رهبری انقلاب اسلامی سخنان ارزشمندی را در تبیین انقلابیگری نمایندگان بیان داشتند ،سخنانی که اگر نمایندگان در خلوت به آن بیاندیشند که تا چه اندازه با واقعیت پشت پرده رفتارهای آنان در حوزه انتخابیه فاصله دارد ،قطعا به بیدارباشی مهم برای توقف مسیر فعلی در تباین با رهنمودهای رهبری مبدل خواهد شد

ساده ترین معنا از خاصیت انقلابیگیری بودن حرکت در مسیر ارزشها ،رعایت عدالت ،اخلاقمداری و حرکت در چارچوب ارزشهایی است که انقلاب در تمامی حوزه ها از اقتصاد گرفته تا مدیریت اجرایی کشور آن را معنا بخشیده است .

حال باید دید وقتی نماینده ای که مشمول این صفت ارزشمند انقلابی از سوی رهبر همان انقلاب شده است ،در مجلس وعظ ومنبر همان می کند که در خفا پیشه کرده است ؟!


یعنی نماینده ای که وقتی پشت تریبون مجلس برای ارایه نطق قرار می گیرد ، با حرارت از خون شهدا ،ارزشهای انقلاب و ولایت مداری سخن به میان می آورد آیا رفتارش در حوزه انتخابیه هم اینگونه است و با کردارش حقی از کسی ضایع نمی کند ؟! با فشار ولابیگری افراد نالایق را به عنوان مدیر به دولت تحمیل نمی کند؟!

مسببان رانت و رابطه بازی را در دایره مدیریت کشور جای نمی دهد ؟با فشار به وزیر و استاندار نزدیکان نالایق خود را در مسند مدیریت های استان و شهرستان نمی نشاند ؟!

آیا با فشار و سفارش بساط سهم خواهی را در استان ها پهن نکرده و زمینه کوچ شایستگان از ساختار مدیریت کشور را فراهم نیاورده است ؟!آیا نماینده با نگاه به هزینه های انتخاباتی آتی ،نیم نگاهی به رانت و واگذاری طرح های اقتصادی  به نزدیکانش ندارد ؟!

تا جایی که ما در استان خودمان به روشنی می بینیم لابد تا روز قبل از سخنان رهبری معظم انقلاب اسلامی ،رفتار نمایندگان ما با شعار انقلابی بودن آن ها کاملا در تضاد است

وقتی می بینم یکی از شاخصه ای اصلی یک فرد انقلابی حداقل ولایتمداری است ،همان ولایت فقیه می گوید که دخالت نمایندگان در کار عزل و نصب جایز نیست

اما همان نماینده انقلابی آنچنان عرصه را بر مدیریت استان تنگ کرده است که کمترین فضایی برای انتصاب یک مدیر شایسته برای خدمت به مردم بینوا را در اختیار نداشته باشد ،یاعنان اراده را از دست مدیران  برای انتصاب معاونین خود نیز ستانده اند ،این یعنی پای ولایتمداری این نماینده چوبی است و  به معنای دیگر یعنی سخن ولایت را پشت گوش انداخته و یا پیش از او در حرکت است !اینجا چطور باید این نماینده را انقلابی خطاب کرد ؟!

آری !با کنار هم قرار دادن سخنان رهبری در تعریف از یک‌مجلس انقلابی و میزان تقید آنان به این سخنان حداقل در یک مورد خاص یعنی عدم دخالت در انتصابات مدیران ،باید گفت تا امروز نمایندگان ما در امتحان انقلابیگیری مردود شده اند !

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار