استاندار همدان گفت: رزمندگان دوران دفاع مقدس در سخت‌ترین لحظه‌ها حضور یافتند به طوری که حماسه را تفسیر کردند و به منصه ظهور رساندند.
کد خبر: ۱۰۴۷۴۴۰
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۸ 28 May 2022
استاندار همدان گفت: رزمندگان دوران دفاع مقدس در سخت‌ترین لحظه‌ها حضور یافتند به طوری که حماسه را تفسیر کردند و به منصه ظهور رساندند.

به گزارش تابناک همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد، امروز در نشست معرفی کتاب «دوماشال» خاطرات ماشالله حرمتی، جانباز دوران دفاع مقدس که به همت اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان برگزار شد اظهار کرد: رزمندگان دوران دفاع مقدس با حضور به موقع، فداکاری و ایثار توانستند این مملکت را از گزند دشمنان مصون بدارند، دشمنی که برنامه ریزی کرده بود تا کشور ما را اشغال کند و مورد تاخت و تاز قرار دهد و در نهایت آن را را تجزیه کند، اما کسانی که اهل قبیله غیرت بود و مردانی که تمام وجودشان احساس مسئولیت نسبت به مردم، کشور و ارزش و آرمان‌های انقلاب بود تنها بر اساس تکلیف الهی که بر دوش خود حس می‌کردند، اسلحه به دست گرفتند و از مرز‌های کشور، مردم و انقلاب دفاع کردند.

وی افزود: در دفاع مقدس برای حضور افراد معیار و مبنایی وجود نداشت و نوجوانان ۱۰ تا ۱۲ ساله شناسنامه‌های خود را برای دفاع کردن دستکاری می‌کردند بنابراین از نوجوانان ۱۰ ساله گرفته تا پیرمرد‌ها به فرمان امام در بسیج عمومی شرکت کردند.

استاندار همدان با بیان اینکه نیرو‌های غیور ما در ارتش و سپاه حماسه‌ها آفریدند تصریح کرد: هفته قبل سالروز عملیات الی بیت المقدس بود که پس از ۵۳۸ روز خرمشهر از دست دشمن با تمام استحکاماتی که ایجاد کرده بود، آزاد شد و دشمن به عقب رانده شد. 

وی ادامه داد: در جریان این عملیات دشمن بیش از ۱۶ هزار و ۵۰۰ نفر کشته و ۱۷ هزار نفر اسیر داد و نیروی هوایی صدام آسیب بزرگی دید و تا مدت‌ها نتوانست کمر راست کند.

قاسمی‌فرزاد با بیان اینکه آزادسازی خرمشهر نماد بارز پیروزی ایمان بر کفر بود و مسیر و حرکت جنگ را تغییر داد خاطرنشان کرد: صدام موفق نشد ما را پای میز مذاکره بکشاند و تمام نقشه‌هایش نقش بر آب شد. 

وی با بیان اینکه در تمام طول دفاع مقدس مردم ما حماسه‌های بسیاری خلق کردند افزود: از استان ما افراد بسیاری، چون شهید همدانی افتخار آفریدند و از کیان کشور محافظت کردند، رزمندگانی که در سخت‌ترین لحظه‌ها حضور یافتند به طوری که حماسه را تفسیر و به منصه ظهور رساندند.

وی تأکید کرد: از افرادی که تلاش می‌کنند تا اتفاقات دفاع مقدس را به گوش امروزی‌ها و آیندگان برسانند باید تقدیر کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار