در حالی که چند روز از آغاز حملات روسیه در سوریه می‌گذرد، فشار سناتورهای آمریکایی بر کاخ سفید به منظور تغییر استراتژی خود در قبال سوریه و مقابله با اقدامات مسکو تشدید شده است.
کد خبر: ۱۰۴۷۸۶
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۶ 03 October 2015

به گزارش تابناک یزد،سناتورهای آمریکایی در مخالفت با اقدامات روسیه در سوریه، فشار خود بر دولت باراک اوباما را برای تغییر استراتژی در قبال این کشور تشدید کرده‌اند.

در ادامه واکنش‌ها و مخالفت‌های مقامات آمریکایی با حملات روسیه به تروریست‌ها در سوریه، سناتورهای این کشور با تشدید فشارها بر کاخ سفید خواستار تغییر استراتژی کنونی باراک اوباما شده‌اند.

پایگاه آمریکایی هیل گزارش داد: «سناتورها در حال فراخواندن رئیس‌جمهور اوباما برای روشن کردن استراتژی خود در قبال سوریه پس از آغاز حملات روسیه به مواضع گروه‌های شورشی در سوریه هستند».

«دب فیشر» عضو ارشد جمهوریخواه کمیته امور مسلح سنا با «نگران کننده» مواضع کاخ سفید در قبال سوریه گفت: «من بار دیگر از رئیس‌جمهور می‌خواهم استراتژی خود را درباره مسیر رو به جلو شفاف بیان کند. آیا آموزش و تجهیز هنوز تمرکز ما است؟ آیا اسد باید برود؟»

باب کورکر، رئیس جمهوریخواه کمیته امور خارجی سنا هم با انتقاد از مواضع دولت در قبال سوریه، از درخواست برای حضور جان کری برای شرکت در جلسه استماع هفته آینده این کمیته برای توضیح درباره استراتژی دولت در قبال سوریه خبر داد.

تام کاتن سناتور جمهوریخواه ضمن انتقاد از مواضع دولت اوباما درباره سوریه گفت: «ما باید مناطق پرواز ممنوع در سوریه ایجاد کند و مشخص کند هر هواپیمایی که وارد این مناطق شود هدف قرار خواهد گرفت».

اگرچه دموکرات‌ها تاکنون علنا و مستقیما از مواضع اوباما در قبال سوریه انتقاد نکرده‌اند اما آنها هم تا حدی ناخرسندی خود را نشان داده‌اند.

«تیم کین» سناتور دموکرات و عضو کمیته امور مسلح این مجلس حملات هوایی روسیه در سوریه را «هشداردهنده» خوانده و گفته است: «بیش از یک سال از جنگ(ائتلاف آمریکایی با داعش) گذشته اما کنگره هنوز درباره اقدام نظامی آمریکا علیه داعش رای گیری نکرده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار