معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج اعلام کرد: امسال ایجاد ۳۰ کیلومتر خط ویژه اتوبوس تندرو با ۳۹ ایستگاه در این کلانشهر هدفگذاری شده است.
کد خبر: ۱۰۴۸۳۶۸
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۰ 02 June 2022

به گزارش «تابناک البرز» فرزین فرشاد با بیان اینکه مرحله مطالعاتی راه اندازی سامانه تندروی اتوبوس در خیابان شهید بهشتی و بلوار شهید چمران در سالِ ۱۴۰۰ صورت پذیرفته و در آستانه گامِ تاریخی برای افزودن امکانی جدید به ناوگان حمل و نقل همگانی هستیم، اظهار داشت: جانمایی ایستگاه ها، تعداد ناوگان مورد نیاز، اصلاح هندسی‌ها در رفیوژ‌های میانی و طول مسیر و سایر مسائل فنی توسط مشاور عالی پروژه در حال جمع بندی نهایی است تا بتوانیم فاز و گامِ اجرایی را آغاز نماییم.
وی افزود: آمار تردد وسایل نقلیه در کلانشهر کرج حدود ۲ برابر برخی شهر‌های بزرگ کشور است و تعداد خودرو‌ها به نسبت سرانه جمعیتی نیز بسیار قابل توجه است و در نتیجه تقویت حمل و نقل همگانی گزینه‌ای مناسب در جهت کاهش آلودگی هوا و روان سازی ترافیک به شمار می‌رود و در رأس آن باید از راه اندازی «خط ویژه اتوبوس» به عنوان بازو و ستون فقراتی برای تسهیل سفر‌های درون شهری یاد کرد.
این مسوول هدفگذاری طول مسیر رفت را ۱۳ کیلومتر و مسیر برگشت را ۱۷ کیلومتر عنوان کرد و ادامه داد: حداقل ۵۰ درصد از مسیر ایزوله شده و با جدا کننده‌های فیزیکی یک محور مستقل را تشکیل می‌دهد و ۵۰ درصد الباقی نیز مختلط با جریانِ ترافیک خواهد بود.
فرشاد در ادامه عملیات‌های جانمایی و نقشه برداری از ایستگاه‌های مبدا، مقصد و میانی و احداثِ آنها، پیگیری ورود ناوگان جدید جهت تامین اتوبوس‌های مسیر، اصلاح هندسی‌های مسیر اعم از دوربرگردان‌ها و تقاطعات جهت تامین فضای تردد ناوگان و فرهنگسازی را از گام‌های آتی در جهت تحققِ پروژه راه اندازی سامانه تندروی اتوبوس در کلانشهر کرج دانست.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج خاطر نشان کرد: در هر روی خط ویژه اتوبوس اتفاقی تازه و بدون سابقه اجرایی در شهر است که قطعاً آزمون و خطا‌هایی در مسیر اجرا خواهد داشت لکن با استفاده از مشاورین عالی و زبده در صدد کاهش حداکثری مشکلات احتمالی می‌باشیم تا بتوانیم خدمتی دیگر را برای نخستین بار در تاریخ مدیریت شهری تقدیم شهروندان گرامی نماییم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار