در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان؛
دو نمایش از یک گروه در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان که به میزبانی همدان در تیرماه سال جاری برگزار خواهد شد شرکت می‌کنند.
کد خبر: ۱۰۴۹۰۸۰
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۳ 07 June 2022

دو نمایش از یک گروه در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان که به میزبانی همدان در تیرماه سال جاری برگزار خواهد شد شرکت می‌کنند.دو نمایش از یک گروه حضور خواهد داشت



به گزارش تابناک همدان، پگاه معصومی با اعلام این خبر اعلام داشت: گروه هنری راسپینا وابسته به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان به سرپرستی فرزاد لباسی شرکت خواهد کرد.

وی با بیان اینکه نمایش "از اسب تا سیب" تنها نماینده بخش کودک این جشنواره است، افزود: سرپرست نمایش و کارگردان فرزاد لباسی، به نویسندگی منوچهر اکبرلو برای شرکت در بخش صحنه‌ای جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان اماده اجرا شده اند.

معصومی در مورد نمایش از اسب تا سیب بیان کرد: این نمایش در مورد دختر بچه‌ای بنام راما است که سرطان دارد و به حرف پزشکان و کادر درمان گوش نمیکند تا اینکه خواب میبیند اسب و سیبی همراه با او می‌شوند تا سلامتی خود را بدست آورد. 

وی یادآور شد: فرزاد لباسی برای یازدهمین دوره در این جشنواره حضور دارد و پیش از این با نمایش‌های سیب هفتم، پری و پورنگ، من و کوزه، موش کجا و گربه کجا و…در حضور داشته است و موفق به کسب چندین جوایز متعدد در حوزه کارگردانی و طراحی صحنه، بازیگری و ... شده است.
 
 
دو نمایش از یک گروه حضور خواهد داشت
وی تصریح کرد: اولین حضور لباسی در جشنواره به کودکی وی در دهه هفتاد باز می‌گردد.


او گفت: لباسی مدرس حوزه تئاتر کودک و نوجوان است وسواس زیادی در این نمایش به خرج داده و به دنبال شیوه اجرایی مدرن و خلاق است تا نمایش ویژه‌ای برای کودکان سرزمین تولید کند.
 ‏
 ‏معصومی با اشاره به حضور تنها نماینده بخش خردسال این جشنواره بیان کرد: کارگردان و نویسنده نمایش خردسال " اه و مبارک" هستم که تنها نماینده بخش خردسال این جشنواره است خلاصه این نمایش در مورد دوستی حروف الفبا است که متن قصه این دوستی را مبارک بیان می‌کند.


 ‏وی افزود: نمایش اه و مبارک در حوزه تئاتر خردسال تولید شده است این نمایش عروسکی است که خودم همزمان چهار عروسک را باهم می‌گرداند و صدا پیشه‌ی آن‌ها هستم.

معصومی اشاره کرد: اولین بار سال ۹۰ به عنوان بازیگر در جشنواره حضور داشتم و برای نهمین بار در این جشنواره به عنوان بازیگر، کارگردان، طراح لباس شرکت کرده ام.

او گفت: بعد از آن نیز با نمایش مارمولک بد ادا در بخش خردسال در سال ۹۸ پیش از کرونا حضور داشتم و کاندید جایزه بهترین بازیگر زن در این بخش شدم.

معصومی اذعان داشت: این نمایش‌ها هردو در شرایط کرونا ساخته شد که خود بیماری باعث دو مورد تعویق در زمان برگزاری آن شد، اما قرار است یکم تا ششم تیرماه در همدان برگزار شود.

لازم به دکر است معصومی پیش از این دو دوره هم به عنوان داور جشنواره فیلم کودک و نوجوان حضور داشته است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار