تابناک-معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان از الزامی بودن ثبت شناسه کالا برای تمامی گروه لوازم خانگی در استان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۴۹۵۹۵
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۵ 09 June 2022

به گزارش تابناک هرمزگان، عبدالرضا پیروی منش با اعلام خبر فوق اظهار داشت: طبق ماده 13 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کلیه کالاهای گروه لوازم خانگی ملزم به ثبت شناسنامه، اخذ و نصب شناسه کالا می باشند که این قانون جهت جلوگیری از ورود و فروش کالاهای قاچاق به فروشگاه ها و انبارهای لوازم خانگی ابلاغ شده است.
وی افزود: ثبت کالا در سامانه جامع تجارت کمک می کند تا کالاهای لوازم خانگی در طول زنجیره تجاری کشور با استفاده از زبان مشترک و واحد مدیریت و رهگیری شوند.
پیروی منش عنوان کرد: کلیه تولید کنندگان، واردکنندگان، عمده فروشان و خرده فروشان کالا شامل طرح شناسه دار شدن لوازم خانگی می باشند.
معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان کالاهای مشمول را تلویزیون، یخچال فریزر، کولر گازی، اسپلیت، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، مایکرو ویو، چرخ خیاطی و جارو برقی نام برد.
وی گفت: کلیه تولید کنندگان و واردکنندگان کالاهای مشمول قانون دریافت شناسه رهگیری کالا باید برای ثبت نام و احراز صلاحیت به سامانه جامع تجارت به آدرسwww.ntsw.ir مراجعه نموده و سپس برای ثبت اطلاعات و اخذ شناسه وارد سامانه cid.ntsw.ir شوند.
پیروی منش تاکید نمود: برای استعلام اصالت لوازم خانگی کافیست کد دستوری *4*7777# را شماره گیری و با وارد کردن کد کالا از شناسه کالا استعلام گرفت.
معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان در پایان تاکید کرد: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه تخلف می توانند با اعلام به سامانه تلفنی 124 ما را در رصد بازار همیاری نمایند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار