معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در مواقع آلودگی هرگز فکر نکنید در امان هستید چون این ذرات علائم خاصی ندارند.
کد خبر: ۱۰۴۹۸۵۷
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۱ 11 June 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر علی علیمحمدی افزود: گرد و غبار موجود در هوا خطرات جدی برای سلامت انسان دارد، اندازه ذرات گرد و غبار یک عامل تعیین کننده اصلی خطر بالقوه برای سلامت انسان دارد.
وی یادآورشد: در زمانه ایی که هوا آلوده است و ذرات معلق و گرد و غبار در هوا وجود دارد، برخی اقدامات احتیاطی می تواند به افراد کمک کند تا خود را از اثرات سوی گرد و غبار حفظ کنند و از اثرات نامطلوب این پدیده بر سلامت خود را به حداقل برسانند.
وی تاکید کرد: ذرات معلق هوا از ۳ طریق تنفس، جذب پوستی و بلعیدن، بدن انسان را تحت تاثیر قرار می دهند، برای کاهش مواجهه و کاهش اثرات خطرناک ایجاد شده توسط ذرات نیاز است که تا آنجایی که امکان دارد ورود ذرات را از این ۳ طریق تحت کنترل قرار گیرد، همچنین می توان از طریق تغذیه مناسب تا حدودی این اثرات را بر بدن کاهش داد.
دکتر علیمحمدی ادامه داد: مواجهه طولانی مدت با ذرات معلق می تواند باعث ایجاد آسم در کودکان، تشدید بیماری های مزمن انسداد ریوی در بزرگسالان، کند شدن رشد عملکرد ریه در کودکان و نوجوانان، افزایش خطر مرگ ناشی از بیماری های قلبی-عروقی، افزایش خطر حملات قلبی و سکته مغزی شود.
وی افزود: نوشیدن زیاد آب به کلیه ها کمک می کند تا املاح اضافی از بدن خارج شود و سمیت ناشی از ذرات آلوده مدت کمتری در بدن باقی بماند.
رییس مرکز بهداشت استان تاکید کرد: استفاده از کولر (ماشین و منزل) در زمان گرد و غبار، استفاده از ماسک تنفسی، کاهش فعالیت های بدنی، عدم استعمال دخانیات در زمان های آلوده و طوفان های گرد و غباری توصیه می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار