دشتی در مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره شعر بسیج گفت؛
دشتی تصریح کرد: اوج شکوفایی و تاثیر گذاری شعر انقلابی و دینی در دوران دفاع مقدس به منصه ظهور درآمد که شعرا با سرودن شعرهای حماسی نقش بسزایی در خلق ایثار وازجان گذشتگی از خود نشان دادند ودین خود را نسبت به وطن و مکتب غنی اسلام ادا کردند.
کد خبر: ۱۰۵۳۲۳
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۴ 03 October 2015
رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل گفت: با طلوع انقلاب شکوهمنداسلامی شعر در مسیرصحیح قرار گرفت.

به گزارش تابناک اردبیل، عظیم دشتی امروز در مراسم اختتامیه بخش شعر کودک و نوجوان هفتمین جشنواره شعر بسیج در مشگین شهر گفت: هفتمین جشنواره شعر استانی بسیج امسال با تفاوت عمده نسبت به سنوات گذشته و با شکل اجرایی جدیدی در قالب چهار کارگاه و هر کارگاه با چهار موضوع محوری شامل کارگاه شعر عاشقانه و عارفانه (اخلاقی) با موضوع حقیقت و زیبایی در ساحت شعر، نجابت کلام در شعر عاشقانه، حضور عشق حقیقی در شعر عاشقانه، راز و نیاز و نیایش‌های عاشقانه و کارگاه شعر کودک و نوجوان با موضوع‌های شعر کودک و دفاع مقدس، الگوهای تربیتی و اخلاقی در شعر کودک، الگوهای ملی، تاریخی و دینی در شعر کودک، تجلی آیین و فرهنگ عامه در شعر کودک، کارگاه شعر آیینی با موضوع‌های پیامبر رحمت و امت واحده اسلامی، تداوم فرهنگ علوی (غدیر، عاشورا، امید، انتظار و ظهور) تداوم حماسه عاشورایی در بیداری اسلامی، کارگاه شعر انقلاب با موضوع‌های آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی و انقلابی (شعر دفاع مقدس، ادبیات پایداری و بیداری اسلامی) ولایت و رهبری انقلاب، سبک زندگی ایرانی و اسلامی، شعر اجتماعی، افشای جنایت‌های گروهک‌های تکفیری و تحریف اسلام ناب محمدی (ص) برگزار می شود.

وی افزود : کارگاه شعر عاشقانه، عارفانه و اخلاقی در مرداد ماه برگزار شد و امروز هم ضمن برگزاری کارگاه شعر کودک و نوجوان از برگزیدگان این بخش تقدیر می شود.

دشتی در ادامه با بیان جایگاه و پیشینه ی شعر در نزد مردم ایران اظهار کرد: شعر ازبدو شکل گیری اجتماع بشری درمیان مردم رواج داشته است و در اصل آیینه ای تلقی شده که احساس واندیشه و باورهای مردم روز گار خود را بیان می کرده وبا مردم انس والفت داشته است.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان در ادامه گفت: شعر به جهت جذابیت و ادای هنرمندانه کلمات همواره بخشی از دل مشغولی های مردم این مرز و بوم بوده و حتی در معابد و آتشکده ها و به هنگام راز و نیاز و مناجات ها بخش زیادی از دردودلهای مردم را شعر تشکیل می داد.

دشتی در ادامه با بیان اینکه بعد از طلوع اسلام نه تنها جایگاه شعر تنزل پیدا نکرد بلکه شکوفاتر هم شد افزود: بعد از اسلام شعر وسیله ای شد برای بیان احساس و عواطف و راز ونیازها و آرزوها و پندارهای این مردم و آنچنان در جامعه تاثیر گذاشت که حتی جوانان بسیاری را برای مبارزه با حاکمان ضد دین به میدان های نبرد و مبارزه و جهاد آورد.

مسئول ستاد برگزاری هفتیمن جشنواره شعر بسیج استان اردبیل در ادامه گفت: هرچند شعر فراز و نشیب های فراوانی را پشت سر گذاشته است و دربرخی ادوار ازآن سوء استفاده می شد ولی با وقوع انقلاب اسلامی شعر درمسیر صحیح خود قرار گیرد و محملی شد برای اعتلای ارزش ها، آرمانها و اهداف مقدس انقلاب اسلامی.

دشتی تصریح کرد: اوج شکوفایی و تاثیر گذاری شعر انقلابی و دینی در دوران دفاع مقدس به منصه ظهور درآمد که شعرا با سرودن شعرهای حماسی نقش بسزایی در خلق ایثار وازجان گذشتگی از خود نشان دادند ودین خود را نسبت به وطن و مکتب غنی اسلام ادا کردند.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان در پایان سخنان خود گفت: بعداز جنگ تحمیلی شاعران مانند سربازانی فداکار در جبهه فرهنگی انقلاب قرار گرفتند و به دفاع از مرزهای ایمان وعقیده واعتقاد کشور وارزش های انقلاب پرداختند.

در ادامه این مراسم از احسان محمدی، ثریا خلیق، روزبه صمدی، محمد پاشاپور، شقایق بخشعلی زاده، ندا خوش افکار، فاطمه اسدی، نگار سلیمانی صاحبان آثار برگزیده با اعطای لوح سپاس و جوایز نقدی تقدیر بعمل آمد.

گفتنی است برای این بخش از هفتمین جشنواره شعر بسیج استان تعداد 96 آثار توسط 47 شاعر از سراسر استان ارایه شده بود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۳
سلام آقای دشتی یعنی منظور شما از این تیتری که فرموده اید این است که قرنهای متمادی از سعدی و حافظ گرفته تا سنایی و ... که شاعران قدیمی هستند همه گمراه و منحرف بوده اند چراکه همه آنان مربوط به قبل از مقطع زمانی مورد اشاره شما تعلق دارند!! چرا درباره علمی که حتی باالفبای آن آشنایی ندارید نظر می دهید؟
دشتی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۴
آقای پروفسور منظور ما این نبوده که سعدی , حافظ و غیره منحرف بوده که اگه متن را با دقت خوانده باشید , من گفته ام عده ای در قدیم از اشعار این عزیزان سوء استفاده کرده اندو لی بعداز انقلاب اسلامی به آثار ارزشی این اینها صحه گذاشته شد
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۴
منتقد محترم جناب آقای دشتی نگفته که شعرا با طلوع انقلاب اسلامی در مسیر صحیح گرفت , بلکه گفته شعر در مسیر صحیح یعنی استفاده صحیح از شعر , پس د رنقد خود انصاف را رعایت کنیم وبی خودی به دیگران توهین نکنیم , اگه به قول شما ایشان به الفبای شعر آشنایی ندارند , قطعاً شما هم همین طور هستید
صمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
مسئول ستاد برگزاری هفتمین جشنواره شعر بسیج استان اردبیل در ادامه گفت: هرچند شعر فراز و نشیب های فراوانی را پشت سر گذاشته است و دربرخی ادوار ازآن سوء استفاده می شد ولی با وقوع انقلاب اسلامی شعر درمسیر صحیح خود قرار گیرد و محملی شد برای اعتلای ارزش ها، آرمانها و اهداف مقدس انقلاب اسلامی.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
سلام آقا علی ، توجه بفرمایید که شعر به عنوان تولید فکر شاعر ، معرف اندیشه اوست پس اگر شعری را نقد کنیم و به این نتیجه برسیم که فاخر است در حقیقت ، اندیشه شاعر آن متعالی بوده و برعکس .کسی که معتقد است شعری در مسیر صحیح نبوده در حقیقت شاعر آن را نیز خارج از مسیر صحیح می داند
همشهری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
عزیزان ، منتقد محترم حرف بدی نزده که آقای دشتی اینگونه برآشفته است خوب خودمانیم انسان برای اینکه درباره موضوعی بصورت پخته و کارشناسی نظر و تحلیل بدهد لازمه اش اینست که در آن رشته متخصص باشد. دعوت به پرهیز از نظرات کلیشه ای که بی انصافی نیست کاش این فرهنگ نهادینه شود که نظر دادن ها درباره موضوعات مهم ، مستند و علمی انجام شود برای مثال اگر ادیبی از آقای دشتی بپرسد نمونه هایی از شعرهای منحرف و سبک فکری شاعران آنها را توضیح دهد آیا قادر به اینکار خواهد بود یا فقط عصبانی خواهد شد
مشگین شهری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
بطور قطع ویقین جناب آقای دشتی سندمحکمی برای گفته های خود ش داره ,من توصیه می کنم برو دفترش باهم بحث کنید , اگه اقناع نشدید , رسانه ای کنید , شناختی که از ایشان داریم حتماٌ با سعه صدر وبدون بغض با شما رفتارخواهند کرد.
رحمان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۶
از هشمهری محترم وفرد به اصطلاح ناشناس یه سئوال دارم , آیاآنها ییکه در مدح پادشاهان و صاحبان قدرت و موضوعات مبتذل شعر می گفتند منحرف نبودند , به نظرم شما منتقد نیستند اگر منتقد واقعی بودید اول از آقای دشتی به جهت برگزاری کارگاه شعر کودک ونوجوان با حضور استاد برجسته کشوری تشکر می کردید بعد ایراد می گرفتید این می شد انتقاد , ولی ایراد گرفتن به تیتر مطلب بدون توجه به متن مطلب کار روش خوبی نیست , این متن هاهستند که با پیشوندها و پسوندهای خود مطلب واقعی را بیان می کنند نه تیترها,بیایید به جای تخریب مدیران تلاش گر دست اورا برای ادامه کار بگیرییم نه اینکه اورا تخریب کنیم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار