دبیر کمیته دانشگاهیان ستاد استقبال مردمی سفر ریاست‌جمهوری گفت: برای جذب اعتبارات ملی بهتر است طرحی جامع به رئیس جمهور ارائه شود.
کد خبر: ۱۰۵۴۶۰
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۲ 04 October 2015
به گزارش تابناک مازندران رضا سالاریان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار  در شهرستان ساری، با اشاره به فعالیت و برنامه‌ریزی‌های کمیته دانشگاهیان ستاد استقبال مردمی سفر ریاست‌جمهوری در آستانه سفر رئیس جمهور، اظهار کرد: چند برنامه در دست اقدام داریم و تلاش ما این است تا با همکاری اعضای این کمیته، فضای استقبال از ریاست‌جمهوری را با نشاط‌تر برگزار کنیم.
وی با بیان اینکه نشست‌های متعددی را با استادان و مدیران استانی برگزار کردیم تا بتوانیم برنامه راهبردی برای توسعه استان تعریف کنیم، افزود: با استفاده از تجربه گذشته می‌توانیم برنامه درستی برای توسعه استان ارائه دهیم.
دبیر کمیته دانشگاهیان ستاد استقبال مردمی سفر ریاست‌جمهوری در مازندران با اشاره به اینکه مشکل اساسی مازندران این است که مرکز استان آن‌گونه که باید رشد و توسعه نیافته و بیشتر شهرها مازندران در یک تراز قرار دارند، خاطرنشان کرد: با نگاه به شهرهای بزرگ سایر استان‌ها همچون اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی و ... می‌بینیم که مراکز این استان‌ها رشد و توسعه یافتند و وقتی مرکز استانی پیشرفت داشته باشد، شهرهای دیگر نیز توسعه می‌یابند.
سالاریان تصریح کرد: وضعیت، فضای کارکردن را قدری سخت‌تر می‌کند و آسیب‌هایی را به‎دنبال دارد که این موضوع یکی از علت‌های اصلی پیشرفت نکردن استان است.

وی با اشاره به اینکه در برنامه‌های توسعه‌ای استان بیشتر به دنبال مسائل ظاهری هستیم، در صورتی که کیفیت باید مورد توجه قرار گیرد، ادامه داد: کیفیت زندگی مردم را در مازندران باید ارتقا دهیم، رشد جمعیت استان منفی است و آمارها حاکی از افزایش بعضی از بیماری‌ها در استان است، ضمن اینکه سیستم کشاورزی استان نیز دارای مشکلاتی بوده و صنایع و مراکز اقتصادی، بدون داشتن سیستم فاضلاب درست، شروع به فعالیت می‌کنند و این خود تبعات جبران‎ناپذیری را به‎دنبال دارد.
دبیر کمیته دانشگاهیان ستاد استقبال مردمی سفر ریاست‌جمهوری در مازندران با بیان اینکه در جذب اعتبارات ملی بهتر است طرحی جامع، پیشنهاد دهیم، اضافه کرد: زیرساخت‌های لازم برای کیفیت‌بخشی به زندگی مردم را تعریف کنیم که ایجاد سیستم فاضلاب شهری و بیمارستان تخصصی و فوق‌تخصصی از جمله این زیرساخت‌ها است.
سالاریان با تاکید بر اینکه مهیابودن زیرساخت‌ها باعث ورود سرمایه‌گذار می‌شود، گفت: در سفر دولت به مازندران، باید پالایشگاه و منطقه تجاری و آزاد از اولویت‌های استان به‌شمار آیند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار