عباس گفت: "دست خود را به سمت سران اسرائیل برای ساختن صلح دراز می کنیم و این روش ما از زمان توافق اوسلو تاکنون است. این آینده ای بهتر برای نسل های آینده و ملت های منطقه است".
کد خبر: ۱۰۵۶۶۷۱
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۵ 18 July 2022

جو بایدن رئیس جمهور امریکا در سفر به شهر بیت لحم با محمود عباس رئیس دولت فلسطین (تشکیلات خودگردان) دیدار کرد.

جو بایدن با حضور در ساختمان ریاست دولت فلسطین در شهر بیت لحم کرانه باختری (بخش غربی رود اردن) با عباس دیدار یک ساعته داشت. سپس دو طرف نشست خبری با حضور خبرنگاران برگزار کردند بدون اینکه سوالی از سوی خبرنگاران پرسیده شود.

در نشست خبری، یک صندلی خالی با عکسی از شیرین ابوعاقله خبرنگار فقید الجزیره به همراه جلیقه ضدگلوله خبرنگاری قرار داده شده بود که بر روی آن نوشته شده بود "صدای فلسطین". همچنین برخی خبرنگاران هم تی شرتی با عکس شیرین ابوعاقله به تن داشتند که بر روی آن این جمله نقش بسته بودند: عدالت برای شیرین"

او چند ماه قبل در شلیک مستقیم ارتش اسرائیل، کشته شد.

 نشست خبری محمود عباس رئیس دولت فلسطین و جو بایدن رئیس جمهور امریکا در مقر ریاست دولت فلسطین در شهر بیت لحم در کرانه باختریسفر جو بایدن به فلسطین (+عکس)

در این نشست خبری، جو بایدن گفت که به هدف تحقق راه حل دو دولت پایبند است. منظور، تشکیل دولت مستقل فلسطین در کنار دولت اسرائیل است. امریکا و قدرت های غربی هنوز دولت فلسطین را به رسمیت نمی شناسند. فلسطین هنوز عضو سازمان ملل متحد هم نیست.

بایدن محمود عباس را دوست توصیف کرد و گفت نمی توان منتظر امضای توافقنامه صلح شد تا حقوق فلسطینی داده شود. ما در انتظار حداقلی از امید برای بهبود زندگی شان هستیم.

رئیس جمهور امریکا ادامه داد کشورش برای تقویت رشد اقتصادی فلسطینی ها و بهبود آزادی رفت و آمد آنها و کالاها، با اسرائیل تماس خواهد داشت. در مقابل، تشکیلات فلسطینی باید به مبارزه با فساد، بهبود خدمات و تقویت شفافیت بپردازد. او تاکید کرد شهر قدس (بیت المقدس / اورشلیم) باید شهری برای هر کسی در آن زندگی می کند باشد و تولیت هاشمی موضوع اساسی است.

 خبرنگاران فلسطینی به یاد همکار مقتول خود شیرین ابوعاقله، با لباس هایی به تصویر او در نشست خبری جو بایدن حاضر شدند. شیرین ابوعاقله خبرنگار فلسطینی الجزیره چند ماه قبل به ضرب گلوله ارتش اسرائیل کشته شد.

سفر جو بایدن به فلسطین (+عکس)
خانواده پادشاهی هاشمی اردن، تولیت حرم قدسی (شامل مسجد قبه الصخره و مسجد الاقصی) را در دست دارد.

جو بایدن گفت "هدف راه حل دو دولت احتمال دور از دسترس است اما امریکا برای تلاش به سمت صلح، تسلیم نخواهد شد. دولت امریکا برای مذاکرات فلسطینی ها و اسرائیلی ها، به فعالیت خود ادامه می دهد.

رئیس جمهور امریکا ادامه داد: 200 میلیون دلار اضافه برای آنروا ( آژانس سازمان ملل متحد برای امدادرسانی و اشتغال فلسطینی ها) فراهم می کنیم تا این سازمان به کار خود برای کمک به فلسطینی هایی که از بخش های ضعیف هستند ادامه بدهد.

استقبال رسمی محمود عباس رئیس دولت فلسطین از جو بایدن رئیس جمهور امریکا در مقر ریاست دولت فلسطین در شهر بیت لحم در کرانه باختری

سفر جو بایدن به فلسطین (+عکس)

بایدن به موضوع قتل شیرین ابوعاقله خبرنگار الجزیره در فلسطین هم اشاره کرد و گفت بر اجرای تحقیق برای برداشته شدن نقاب از کشته شدن او متمرکز هستیم.امریکا بر بازخواست کامل در ارتباط با کشته شدن او پافشاری می کند.

او همچنین گفت که دولت امریکا به بیمارستان های فلسطینی در قدس شرقی کمک مالی 100 میلیون دلاری خواهد کرد.

محمود عباس هم گفت: فرصت راه حل دو دولت در مرزهای 67 فقط امروز در دسترس است و نمی دانیم در آینده چه اتفاق خواهد افتاد. در انتظار تلاش های امریکا برای پایان دان به فعالیت های آپارتاید اسرائیل و آنچه که راه حل دو دولت را مانع می شود مثل شهرک سازی و خشونت های شهرک نشینان و ضرورت احترام به مقدسات هستیم.

 دیدار محمود عباس رئیس دولت فلسطین و جو بایدن رئیس جمهور امریکا در مقر ریاست دولت فلسطین در شهر بیت لحم در کرانه باختری

سفر جو بایدن به فلسطین (+عکس)

رئیس دولت فلسطین افزود: در انتظار تصمیمات دولت امریکا برای ازسرگیری روابط مثل بازگرداندن کنسولگری امریکا در شهر قدس و برداشتن اسم سازمان آزادیبخش فلسطین از فهرست سازمان های تروریستی است.

او ادامه داد: کلید صلح و امنیت در منطقه ما با به رسمیت شناختن دولت فلسطین و توانایی ملت فلسطین برای کسب حقوق مشروع خود براساس تصمیمات بین المللی و حل دائمی برای همه مسائل از جمله مسئله پناهجویان فلسطینی است.

عباس گفت: "دست خود را به سمت سران شجاع اسرائیل برای ساختن صلح دراز می کنیم و این روش ما از زمان توافق اوسلو تاکنون است. این آینده ای بهتر برای نسل های آینده و ملت های منطقه است. صلح از فلسطین و شهر قدس آغاز می شود و آماده کار با امریکا برای تحقق آن هستیم".

رئیس دولت فلسطین گفت که با جو بایدن درباره کار دو جانبه درباره مسائل سرنوشت ساز برای پیشبرد صلح و امنیت و ثبات و حرکت روبه جلو اقتصاد فلسطین به توافق رسیدیم.

در حاشیه:

- این نخستین سفر جو بایدن به فلسطین در قامت رئیس جمهور امریکاست و نشانه ای از بهبود روابط میان دو طرف است. قبل از این در دوره ریاست دونالد ترامپ، دولت امریکا روابط بدی با دولت فلسطین داشت و بسیاری از کمک های مالی به فلسطین را قطع و دفتر سازمان آزادیبخش فلسطین در واشنگتن را تعطیل کرد.

- دهها نفر از فلسطینی ها با تجمع در نزدیکی محل دیدار سران امریکا و فلسطین در شهر بیت لحم علیه جو بایدن شعار دادند و او را صهیونیست و حامی تروریسم توصیف کردند.

- بایدن بعد از نشست خبری با عباس، راهی کنیسه المهد در شهر بیت لحم شد و مراسم دینی به جا آورد. او سپس سرزمین فلسطین را به اسرائیل ترک کرد. گفته می شود کنیسه المهد محل تولد عیسی مسیح است.

- به هنگام ورود جو بایدن به شهر بیت لحم، محمود عباس از او استقبال رسمی انجام داد و سرود ملی دو کشور فلسطین و امریکا نواخته شد و دو طرف از گارد تشریفات فلسطین سان دیدند. این در حالی است که دولت امریکا، دولت فلسطین را به رسمیت نمی شناسد.

سفر جو بایدن به فلسطین (+عکس)

سفر جو بایدن به فلسطین (+عکس)

سفر جو بایدن به فلسطین (+عکس)

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار