تابناک-عملیات اجرایی بزرگترین پروژه آبخیزداری هرمزگان در دهنه غار باینوج روستای دهستان بخش مرکزی شهرستان حاجی آباد آغاز شد.
کد خبر: ۱۰۵۶۷۱۱
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۰ 17 July 2022

به گزارش تابناک هرمزگان، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان در حاشیه آغاز این طرح آبخیزداری گفت: برای اجرای این طرح اعتباری افزون بر ۹۱ میلیارد ریال در نظر گرفته شده است که از محل اعتبارات محرومیت زدایی کشور تامین و در مدت پنج ماه کاری انجام خواهد شد.

 

سید محمد نورموسوی افزود: عملیات پی کنی سازه این طرح آبخیزداری به پایان رسیده و پی ریزی سازه نیز آغاز شده است.

 

وی بیان کرد: این طرح جهت تقویت قنات های متعدد در بخش مرکزی حاجی آباد بویژه قنات «باینوج» و «رییسی»، تقویت بخش منابع آب جهت توسعه بخش کشاورزی و باغداری و دامداری در این منطقه و همچنین مدیریت رواناب جهت کاهش بار رسوبی و دبی اوج و کاهش سارات سیلاب در هنگام بارندگی های شدید منطقه صورت گرفته است.

 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان اظهار کرد: از دیگر اهداف اجرای طرح آبخیزداری، حقدادی به لحاظ گردشگری و صنعت اکوتوریسم و ژئوتوریسم و همچنین بهره برداری عشایر منطقه دهستان بخش مرکزی حاجی آباد بوده است.

 

بخش مرکزی حاجی آباد طبق آخرین سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵ دارای ۴۵ هزار نفر جمعیت است که اهالی آن به باغداری و کشت نخیلات بویژه نوع صادراتی پیارم و سپس کشاورزی و دامداری مشغول هستند.

 

 در شهرستان حاجی آباد بویژه منطقه احمدی بیش از ۳۰ سازه آبخیزداری وجود دارد که آبگیری این سدها و سازه‌ها بر حفظ ذخایر آب چاه ها، چشمه‌ها و قنوات تاثیر زیادی دارد.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار