مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاونداز اجرای نمایش تئاتر خیابانی طنز 《 المنت آ شاپور 》 با موضوع آسیب‌های اجتماعی در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۵۶۹۱۸
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۱ 18 July 2022

مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاونداز اجرای نمایش تئاتر خیابانی طنز 《 المنت آ شاپور 》 با موضوع آسیب‌های اجتماعی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش تابناک همدان از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد نهاوند، امیربحیرایی در تشریح این خبر با بیان اینکه هنر تئاتر از جمله روش‌های مؤثر روان ‌درمانی است، گفت: اجرای تئاتر با موضوعات اجتماعی، از دیدگاه متخصصان روانشناسی به عنوان شیوه‌ای پیشرو، خلاق و مفید در کاهش جرائم است.


وی پیشگیری از اسیب های اجتماعی را از اولویت های این اداره در تولیدات فرهنگی و هنری اعلام کرد و افزود: فرهنگ سازی و پیشگیری از این اسیب ها با زبان هنر از کارهای بسیار ارزشمند این اداره در سال جاری است که با توجه به وجود بسترهای مناسب فرهنگی در شهرستان نهاوند ، اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته است.


بحیرایی افزود : لازمه پیشگیری از این مسائل و مشکلات اجتماعی که مسلما و طبق امار و اطلاعات بسیار کم هزینه تر از مقابله با انهاست را انجام کارهای فرهنگی‌ در حوزه‌های مختلف‌ پیشگیری اجتماعی اعلام کرد و گفت: زبان هنر، زبانی گویا بوده و نقش ویژه‌ای در پیشگیری اجتماعی از جرائم دارد.


وی نمایش را از کاربردی ترین روش های آموزشی با بهره گیری از ابزار هنر قلمداد کرد و افزود: این نمایش ها با موضوع های متنوع در خصوص پیشگیری از آسیب های اجتماعی مثل اعتیاد، تهدیدات فضای مجازی و انحرافات اجتماعی و بیکاری بوده و برای تمامی سنین قابل بهره برداری است.


مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند تصریح کرد: این نمایش در روزهای دوشنبه ۲۷ تیرماه همزمان با عید سعید غدیر خم ساعت ۲۰ در محل میدان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و ساعت ۲۲ در محل پارک کوثر همچنین روز سه شنبه ۲۸ تیرماه ساعت ۲۰ در محل میدان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و ساعت ۲۲ در محل بام نهوند و با همکاری شهرداری محترم شهر نهاوند اجرای عمومی خواهد داشت .


بحیرایی خاطر نشان کرد: نمایش طنز خیابانی 《 المنت آ شاپور 》به نویسندگی اقای صحبت اله روشنفکر از هنرمندان نمایش شهرستان میباشد که بازیگران خوش سابقه و طناز شهرستان اقایان محمدسیاوشی . شاپور قپانوری . صحبت اله رو شنفکر و احمد رضا روشنفکر در ان به ایفای نقش میپردازند .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار