معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب استان از بارگیری یکی از هاضم بی هوازی تصفیه خانه فاضلاب همدان و ورود به فاز تثبیت لجن خبر داد.
کد خبر: ۱۰۵۷۰۴۵
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۱ 19 July 2022

معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب استان از بارگیری یکی از هاضم بی هوازی تصفیه خانه فاضلاب همدان و ورود به فاز تثبیت لجن خبر داد.


به گزارش تابناک همدان از  روابط عمومی آبفای استان همدان، حسین آذرتکین با اشاره به اینکه بخش لجن فعال تصفیه خانه فاضلاب همدان سال گذشته همزمان با هفته دولت، پیش راه اندازی شد،گفت: با تلاش همکاران، تزریق اولیه(آزمایشی) لجن به هاضم های بی هوازی در خرداد ماه سال جاری آغاز شد که مطابق برنامه ریزی های انجام شده دو هاضم مذکور با ظرفیت 17 هزارو 437 متر مکعب باید به طور کامل بارگیری شوند که هم اکنون بارگیری یکی از هاضم ها به طور کامل انجام شده است.

معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب استان همدان همچنین با بیان اینکه تزریق ورودی لجن نمیتواند چندان پرسرعت باشد، عنوان کرد: پس از تزریق کامل لجن به هاضم، پروژه وارد مرحله آبگیری خواهد شد که پس از این مرحله لجن خشک آماده استفاده میشود.

آذرتکین با بیان اینکه متاسفانه دفع پسماند یکی از معضلات زیست محیطی است توضیح داد: با تبدیل لجن خشک به کمپوست بخشی از مشکلات مذکور مرتفع و کمپوست تولید شده مورد بهره برداری قرار میگیرد ضمن اینکه با وارد مدار شدن هاضم یک، هاضم دوم نیز آماده بارگیری میشود.

وی خاطرنشان کرد: با تولید گاز متان ظرف یک ماه آینده، تصفیه خانه فاضلاب همدان به طور 100 درصد به اهداف پیش بینی شده خود خواهد رسید.

آذرتکین همچنین تصریح کرد: بهره برداری از بخش لجن تصفیه خانه فاضلاب و جداسازی فاضلاب از رودخانه های شهر دو برنامه اصلی شرکت آب و فاضلاب در سال جاری می باشد. انتهای خبر/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار