مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای ایلام؛
همزمان با پنجمین روز از هفته ملی مهارت ۲۵ آموزشگاه آزاد و خصوصی فنی و حرفه ای در سطح شهرستان های استان ایلام افتتاح شد.
کد خبر: ۱۰۵۸۴۷۶
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۴ 26 July 2022

به گزارش تابناک ایلام؛ مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان ایلام روز سه شنبه در حاشیه آئین افتتاح نمادین‌ چند آموزشگاه و طرح در سطح شهر ایلام اظهار داشت: آموزش های خوب و اصولی فنی و حرفه ای نقش اساسی و تاثیرگذار در رونق تولید، توسعه پایدار و توسعه کارآفرینی جامعه دارد.

وی با بیان اینکه توجه به مناطق محروم و حمایت از مهارت آموختگان کار آفرین در راه اندازی کسب و کارهای مهارت بنیان از اهداف اجرای برنامه هفته گرامیداشت مهارت در این استان است، افزود: در این ایام ۱۱ طرح در سطح شهرستان های استان (ایلام ۶، ایوان ۲ و شهرستان های دهلران، آبدانان و سرابله هرکدام یک طرح) افتتاح خواهند شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای ایلام با اشاره به فعالیت ۲۲۰ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای در استان یادآور شد: از این تعداد ۱۲٠ آموزشگاه در سطح شهر ایلام قرار دارد که در ۲۸۸ حرفه در چهار شاخه صنعت، خدمات، کشاورزی و فرهنگ هنر آماده ارائه خدمات به متقاضیان است.

سلیمانی در این مراکز رشته هایی از جمله برق، جوشکاری ، لوله کشی، نقشه‌کشی، سیم پیچی، تراشکاری، کامپیوتر، خیاطی، نازک دوزی و ... به علاقه مندان آموزش داده می شود.

وی ادامه داد: یکی از ابزارهای مهم تربیت نیروی انسانی، بخش آموزش های فنی و حرفه ای است که با ارائه مهارت ها به فراگیران، آنها را برای ورود به دنیای کسب و کار آماده می سازد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای ایلام با بیان اینکه مهارت حلقه مفقوده واحدهای تولیدی استان است، افزود: اداره کل آموزش فنی و حرفه ای ایلام برای آموزش نیروهای ماهر در صنعت ایلام آمادگی دارد.

سلیمانی گفت: هر کشور و جامعه توسعه یافته نیازمند نیروی انسانی توانمند است. یکی از مولفه های مهم توسعه یافتگی تربیت نیروی کار ماهر جهت راه اندازی کسب های کوچک و بزرگ است.

وی ادامه داد: آموزش مهارتی روستاییان، عشایر و کودکان کار در دستور کار این اداره کل قرار دارد و تاکنون قدم های مثبتی در این راستا برداشته شده است.

سلیمانی با اشاره به اراعه آموزش های این اداره کل در سال جاری گفت: طی سال گذشته ۲ میلیون و ۴۲٠ هزار نفر ساعت و طی چهار ماهه سال جاری یک میلیون و ۱۳۳ هزار نفر ساعت آموزش به متقاضیان در حوزه های مختلف ارائه شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای ایلام اضافه کرد: چهار ماهه سال جاری چهار هزار و ۹۶۶ نفر در رشته‌های مختلف آموزش مهارت دیده‌اند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار