معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران برنامه‌های تدارک دیده‌ شده در این مکان معنوی برای دهه اول ماه محرم را اعلام کرد.
کد خبر: ۱۰۵۸۷۳۴
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۹ 28 July 2022

به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام مهدی حسین آبادی با اشاره به برنامه های مسجد مقدس جمکران در ایام دهه اول ماه محرم بیان داشت: آیین تعویض پرچم گنبد مسجد مقدس جمکران و برافراشتن پرچم عزای سید و سالار شهیدان، همزمان با نخستین شب ماه محرم از ساعت ۲۰ روز جمعه هفتم مردادماه در صحن جامع امام مهدی(عج) برگزار می‌شود.

وی افزود: در دهه اول محرم صبح‌ها از ساعت ۷:۲۰، مراسم قرائت زیارت عاشورا و عزاداری بعد از نماز عصر در مسجد امام علی(ع) ترتیب می یابد.

وی ابراز داشت: مسجد مقدس جمکران در ایام دهه اول محرم همانند سال‌های گذشته میزبان برخی از هیات‌های مذهبی خواهد بود و این امر رویکرد مسجد در حمایت از تشکل‌ها و مجموعه‌های دینی، انقلابی و فرهنگی است.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران ادامه داد: بر همین اساس عصرها از ساعت ۱۶:۳۰ مراسم عزاداری هیات محبین اهل بیت(ع) در شبستان بزرگ کربلا با سخنرانی و مداحی حجت الاسلام والمسلمین احمد پناهیان برگزار می‌شود.

حسین آبادی ادامه داد: مراسم عزاداری هیات فاطمیون قم نیز در شب‌های دهه اول محرم بعد از اقامه نماز عشاء در صحن جامع مهدوی با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین مهدوی ارفع و مداحی حاج مهدی سلحشور ترتیب می یابد.

وی عنوان داشت: در اولین جمعه ماه محرم همزمان با قرائت دعای ندبه، مراسم شیرخوارگان حسینی در شبستان کربلای مسجد مقدس جمکران برگزار می‌شود و در روزهای تاسوعا و عاشورا نیز این مسجد میزبان دسته‌های عزاداری خواهد بود و در روز عاشورای حسینی نیز زیارت ناحیه مقدسه دو ساعت مانده به اذان مغرب زمزمه می‌شود.

وی افزود: مرکز مشاوره مسجد مقدس جمکران و راویان انتظار نیز هر روز از ساعت ۱۷ الی ۲۳:۳۰ برنامه‌های متنوعی برای کودکان و نوجوانان در دهه اول تدارک دیده‌است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار