بسته ویژه کشوری تابناک گیلان؛
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در کشور، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۶۰۱۸
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۷ 05 October 2015
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در کشور، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.

اتفاق تلخی که همسر نوروزی با گریه تعریف کرد

معصومه ابراهیم پور، همسر هادی نوروزی، بعد از مراسم خاکسپاری این بازیکن، با گریه از یک اتفاق تلخ پرده برداشت.

وقتی از خانم ابراهیم پور درباره شب فوت وی سوال شد، با حالت عجیبی گفت: «هادی همیشه 10 شب می خوابید اما آن شب تا 3 صبح بیدار بود. لامپ های خانه را عوض کرد. فیلم تولد هانا دخترمان را دید. بعد به من گفت بنشین، حرف بزنیم و بخندیم. هادی خیلی حالش خوب بود نمی دانم چرا این اتفاق افتاد...»

او درباره علت خاک شدن هادی در زادگاهش می گوید: «هادی عاشق کپورچال بود. هر بار به اینجا می آمد برای بچه ها توپ و لباس می خرید. به هیات کشتی کمک می کرد. حتی مخارج سفر هیات کشتی کیاکلا را قبول می کرد. همه او را دوست داشتند. هادی همیشه نسبت به اهالی روستا خودش را مسئول می دانست. می گفت برای من خیلی زحمت کشیده اند.»

گویا در همان شبی که نوروزی به رحمت خدا رفت، وی قرار بود خاک کربلا را به پای آسیب دیده اش بمالد. خانم ابراهیم پور در این باره با گریه گفت: «برایش از کربلا خاک آورده بودند. گفتم هادی این خاک را به پای مصدومت می مالم که خوب شود ولی آن شب یادمان رفت و حالا این خاک را روی قبرش ریختم.»

همسر نوروزی پس از گفتن این جمله نتوانست دیگر جمله ای بگوید. درگذشت نوروزی و تصاویری که در چند روز گذشته از همسر او منتشر شده، تمام ایران را تحت تاثیر قرار داده است.

برجام را رد کنید تا مردم تکلیفشان را بدانند

غلامرضا تاجگردون از نمایندگان عضو کمیسیون برجام در نطق امروز خود در مجلس خطاب به نمایندگان دلواپس گفت: من به دوستانم پیشنهاد می کنم تعارف نکنید؛ طرح بدهید و برجام را رد کنید تا مردم تکلیفشان را با شما بدانند.

تابناک گیلان: غلامرضا تاجگردون از نمایندگان عضو کمیسیون برجام در نطق امروز خود در مجلس خطاب به نمایندگان دلواپس گفت: من به دوستانم پیشنهاد می کنم تعارف نکنید؛ طرح بدهید و برجام را رد کنید تا مردم تکلیفشان را با شما بدانند.

تاجگردون در نطق امروز خود در مجلس با برشمردن برخی از هزینه هایی که تحریم ها برای ما ایجاد کرده است گفت: باید با مردم روراست بود. برجام واقعیت رهایی از محدودیت هاست. مردم باید بدانند چه هزینه های غیر ضروری داده ایم و این هزینه ها نباید ادامه یابد.

وی افزود: آیا مردم می دانند غیر از پولی که از قبل تشرف به حج نصیب آل سعود می شود با قیمت نفت صددلاری سالانه 60 میلیارد دلار به جیب آل سعود ریخته ایم؟ . آیا میدانید که سالانه 6 میلیارد دلار پول دلالی ها را داده ایم. منافع ناشی از راه اندازی هر فاز پارس جنوبی3 میلیارد دلار است اما با راه نیفتادن ده فاز آن سالانه 30 میلیارد دلار ضر رمی کنیم. دیگر هزینه بس است. نگذارید جوانان ما از ما رویگردان شوند.

تاجگردون سپس به روندی که در تنظیم گزارش نهایی کمیسیون ویژه برجام وجود داشت اشاره کرد و گفت:به نظر من و جمعی از دوستان نگاه سیاسی و یکجانبه گری حاکم بر برخی نمایندگان در نتیجه نهایی بررسی برجام تاثیر گذاشت. تنظیم گزارش به این نحو یعنی ارائه گزارش مبسوط، دادن سند به دشمن است. در این گزارش از قرائت ایرانی برجام فاصله گرفته شده است.

تاجگردون گفت: من به دوستانم پیشنهاد می کنم تعارف نکنید؛ طرح بدهید و برجام را رد کنید تا مردم تکلیفشان را با شما بدانند.

اظهارنظر تازۀ وزیر خارجۀ سعودی دربارۀ فاجعه منا

بین الملل > خاورمیانه - انتخاب نوشت: وزیر امور خارجه عربستان سعودی آنچه را که سیاست های غیرمسئولانه دولت ایران و ادامه دخالت در امور داخلی کشورهای عربی خواند، محکوم کرد.

وزیر امور خارجه عربستان سعودی آنچه را که سیاست های غیرمسئولانه دولت ایران و ادامه دخالت در امور داخلی کشورهای عربی خواند، محکوم کرد.

به گزارش «انتخاب»، عادل الجبیر در مصاحبه با الاخباریه گفت: ایران سلاح و نیرو برای نظام بشار اسد در جنگ علیه ملت سوریه تامین می کند.

الجبیر افزود: ما شاهد دخالت های ایران در لبنان توسط حزب الله و دخالت های آن در سوریه هستیم. ایران تعداد زیادی جنگجو دارد که در کنار نظام بشار اسد در سوریه می جنگند. ایران شبه نظامیان شیعه از دیگر کشورها را به خدمت می گیرد تا در سوریه در کنار نیروهای نظام بجنگند. ایران سلاح برای نظام سوریه تامین می کند و حمایت سیاسی از آن دارد. ایران به بخش بزرگی از مشکل در سوریه تبدیل شده است.

وی خاطر نشان کرد: ما اتهامات ایران درباره حادثه ازدحام در منا و تلاش تهران برای سیاسی کردن این حادثه را رد می کنیم.

هدف ایران از این اقدام، دستیابی به اهداف سیاسی است که در نهایت به نفع سیاست های مبتنی بر تبعیض نژادی و دامن زدن به اختلافات طایفه ای بین مردم منطقه است. ایرانیها تلاش می کنند از این فاجعه با اهداف سیاسی استفاده کنند. ما این مسئله را رد می کنیم.

عادل الجبیر گفت: عربستان هیچ کوتاهی در تلاش و اختصاص پول برای خدمت به حجاج بیت الله الحرام نداشته است.


افشای متن طرح برجام توسط رسایی+ سند


حمید رسایی با انتشار تصویری محرمانه از طرح فراکسیون اصولگرایان برای رسیدگی بر متن برجام، عملکرد ریاست مجلس را زیر سوال برد.

حمید رسایی نماینده همیشه منتقد مجلس با انتشار متنی در اینستاگرام خود از ریاست مجلس در برخورد با برجام انتقاد کرد.

وی برای اثبات سخنان و دلایل انتقاد خود، تصویری از طرح های ارائه شده در مجلس را در صفحه شخصی خود به اشتراک گذاشت.

گفتنی است، طبق آیین نامه داخلی مجلس، نمایندگان نباید طرح هایی که به تایید هیات رئیسه مجلس نرسیده است را علنی کرده و آن را منتشر کنند.

همچنین، حمید رسایی، این پست خود را در زمان بررسی طرح پیشنهادی فراکسیون رهروان ولایت درباره برحام، در صحن علنی منتشر کرده است و در زمان رسیدگی به یک طرح مهم در مجلس، مشغول بروزرسانی اینستاگرام خود بوده است.

رسایی و برجام

طرحی با عنوان اقدام متناسب و متقابل دولت در اجرای برجام توسط آقاي لاريجاني و نمایندگان همسو با ایشان و چند تن از اعضای فراکسیون اصولگرایان تهیه شده که اشکالات متعددی دارد.

طبق قرار روسای دو فراکسیون رهروان ولایت و فراکسیون اصولگرایان، ینا شده بود تا در صورتی که شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان امروز صبح متن طرح را پذیرفت، طرح مذکور به نام دو فراکسیون باشد و اسامی اعضای اصولگرایان هم ذیل آن بیاید ولی در جلسه صبح شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان، اعضا متن را نپذیرفتند و بدون رای گیری جلسه تمام شد.

قبل از جلسه علنی صبح، آقای لاریجانی به شکل غیر قانونی حدود یک ساعت در خصوص سوابق طرح خودش از جمله اینکه دو فراکسیون آن را قبول دارند صحبت کرد! و گفت چون چهارشنبه تعطیل و هفته بعد هم تعطیل است، باید امروز درباره موضوع تصمیم بگیریم. تعداد زیادی از اعضای فراکسیون به این اظهارات اعتراض کردند هر چند برخلاف انتظار، کساني از فراکسیون اصولگرایان که باید اظهارات آقای لاریجانی را رد می کردند، سکوت کردند.

بنده در جلسه غیر علنی صحبت کردم این طرح صبح در فراکسیون رای نیاورد. گفتم چرا چهارشنبه و هفته بعد را تعطیل کرده اید تا مجلس را گوشه رینگ بگذارید و با عجله تصمیم بگیریم. هنوز کسی متن طرح شما را نخوانده. گفتم طرح های بهتری هم هست. نمایندگان دیگری هم مثل اقای حسینیان و کوچک زاده هم در اعتراض صحبت کردند.

بنده طرح دیگری را که نمایندگان امضا کرده اند و تصویرش را در اینجا گذاشته ام، نزد هیات رییسه بردم تا با امضای آنها اقدامات قانونی تکثیر و توزیع آن انجام شود ولی رییس مجلس در کمال ناباوری و برخلاف قانون اجازه این کار را نداد!

بر اساس این طرح با توجه به اشكالات متعددی که در برجام هست بویژه موضوع باقی ماندن تحریمها و بازرسیها که در گزارش کمیسیون به آن اشاره شده، دولت حق اجرای برجام تا رفع اشکالات و ابهامات را ندارد. کمیسیون برجام باید تا یک هفته اشکالات و ابهامات برجام را به دولت اعلام کند.

هیچ دلیلی ندارد مجلس چهارشنبه و هفته بعد تعطیل باشد. باید نمایندگان بمانند و با دقت طرحها را بررسی کنند و انتخابی کنند که بتوانند به تعبیر رهبری سرشان را پيش خدا بالا بگیرند.

 راز لبخند میلیاردر نفتی و اظهارات وکیل مدافع او بعد از دومین جلسه دادگاه

تهران - ایرنا - وکیل مدافع میلیاردر نفتی با بیان اینکه کیفرخواست صرفا یک ادعانامه است، درباره خرید 138 شرکت در سازمان تامین اجتماعی توسط موکلش گفت: این خرید قرار بود در راستای اصل خصوصی سازی انجام شود که عملا چنین نشد.

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی ایرنا، رسول کوهپایه ای زاده روز یکشنبه در حاشیه دومین جلسه دادگاه موکل خود و دو متهم دیگر نفتی به خبرنگاران گفت: کیفرخواست ماحصل زحمات کارشناسان و تلاش مسوولان در مراحل مقدماتی و صرفا یک ادعانامه است که از طرف مرجع تحقیق ارایه شده است و قابل دفاع است.

به گفته کوهپایه ای زاده، تشخیص وارد بودن یا نبودن این ادعانامه بر عهده دادگاه و قاضی است.
وی در خصوص بخشی از کیفرخواست که به جعل اسناد بانکی توسط موکل خود اشاره دارد، اظهار داشت: یکی از نقاط ضعف پرونده این است که از نظر کارشناسان رسمی دادگستری ذیصلاح در امور بانکی بهره مند نیستیم؛ برای کشف واقعیت حتما نیاز داریم تا یک کارشناس رسمی در امور بانکی صحت و سقم ادعای مندرج در کیفرخواست را تایید کند.

وکیل میلیاردر نفتی درباره بخش دیگری از کیفرخواست یعنی خرید 138 شرکت سازمان تامین اجتماعی توسط این متهم گفت: در رابطه با این بخش از کیفرخواست فکر می کنم به این صورت باشد که قرار بود در راستای اصل خصوصی سازی شرکت هایی از طرف سازمان تامین اجتماعی واگذار شود و قرار بود بخشی از این شرکت ها به موکلم واگذار شود که این امر عملیاتی نشده است.

وی با اشاره به شکایت سازمان تامین اجتماعی در این خصوص اضافه کرد: در رابطه با شکایت سازمان تامین اجتماعی جداگانه پاسخ خواهیم داد و از آن جا که واگذاری شرکت ها به موکل من عملیاتی نشده است؛ در واقع وقوع جرم یک فرض محال است.

کوهپایه ای زاده همچنین درباره لبخند زدن موکلش و پاسخ دادن او با لبخند گفت: مواردی در کیفرخواست توسط نماینده دادستان مطرح می شد که قابلیت دفاع خوبی داشت و هرگاه این مباحث طرح می شد موکلم با لبخندی بر لب به من نگاه می کرد که من نیز با تبسمی او را دعوت به آرامش می کردم.

به گزارش ایرنا، دومین جلسه رسیدگی به اتهامات میلیاردر نفتی و دو متهم دیگر این پرونده در شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی برگزار شد که مجموع این دو جلسه به قرائت کیفرخواست از سوی نماینده دادستان اختصاص داشت.
براساس این گزارش 137 صفحه از کیفرخواست 237 صفحه ای متهمان نفتی در دو جلسه قرائت و بقیه صفحات نیز به جلسه فردا دوشنبه موکول شد.

کفشگری: همسر هادی حلقه ازدواجش را نشان داد نه عدد 6

مهرداد کفشگری در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، در خصوص منتشر شدن عکسی از همسر مرحوم هادی نوروزی کاپیتان فقید تیم فوتبال پرسپولیس که گفته می‌شود عدد 6 را نشان داده گفت: به هیچ عنوان چنین مسئله‌ای وجود ندارد. متاسفانه عده‌ای از افراد به همسر این مرحوم هم رحم نمی‌کنند و بارها شایعه سازی کرده و می‌کنند. متاسفم که حال و روز این خانواده داغدار که عزیزی را از دست داده را درک نمی‌کنند.

وی ادامه داد: به هیچ عنوان همسر مرحوم نوروزی عدد 6 را نشان نداده است. او از من خواست تا در این باره حرف بزنم و بگویم که همسر هادی چنین کاری را نکرده است. در استادیوم آزادی همسر هادی تنها داشت حلقه ازدواجش با هادی را به همه نشان می‌داد و عدد ششی در کار نبود که او بخواهد آن را نشان دهد.

دوست نزدیک کاپیتان فقید تیم پرسپولیس تصریح کرد: متاسفانه عده‌ای سودجو از هر موضوعی سو استفاده می‌کنند. کدام عقل سلیمی در آن شرایط این کار را انجام می‌دهد؟ چه کسی وقتی همسرش فوت شده عدد 6 نشان می‌دهد؟ همسر هادی فقط و فقط حلقه همسرش را به همه نشان داد و متاسف هستم برای افرادی که چنین شایعاتی را رواج می‌دهند.

کفشگری در پایان خاطر نشان کرد: مراسم مرحوم نوروزی نشان داد که هواداران استقلال هم مثل پرسپولیسی‌ها داغدار شدند و ما از آنها هم ممنون هستیم.



منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار