نماینده ولی فقيه در مازندران با بیان اینکه انسان‌ها دارای مرزهای مختلفی شامل اخلاقی، معنوی و اعتقادی هستند و نباید از قوانین و احکام خداوند عبور کرد، گفت: علاوه بر حفاظت از مرزهای جغرافیایی از مرزهای اخلاقی و روحی نیز باید صیانت شود
کد خبر: ۱۰۶۰۹۲۸
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۷ 10 August 2022

به گزارش تابناک مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی پیش از ظهر امروز در فرماندهی مرزبانی استان مازندران در بابلسر با تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام شهادت امام حسین(ع) و یاران آن حضرت، اظهار داشت: امام سجاد(ع) در قیام عاشورا به عنوان بیمار مصلحتی در بین یاران حضرت سیدالشهدا(ع) حضور داشتند وجوب جهاد به واسطه بیماری مصلحتی از گردن امام سجاد(ع) ساقط شده بود.

وی با بیان اینکه بیماری امام سجاد (علیه السلام) در کربلا مصلحتی بوده است تا نسل امامت قطع نگردد، افزود: امام زین العابدین در آن هنگام به سبب بیماری در جهاد شرکت نکرد، و خداوند او را برای هدایت مسلمانان نگه داشت.

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: امام سجاد (ع) با خطبه‌های آتشین مهر بى‏‌اعتبارى را بر پیشانى حکومت ظالمان زد و آتش حسرت را در جان کوفیان شعله‌‏ور ساخت.

لائینی با اشاره به اینکه امام سجاد(ع) تمام اهداف قیام امام حسین (ع) را در دوره اسارت و پس از آن تبیین کرد، ادامه داد: امام سجاد(ع) ونقش تبیینی آن حضرت موجب شد که قیام عاشورا و حقانیت امام حسین(ع) نسل به نسل بازگو می شود و در نطفه خفه نشد.

وی با اشاره به دعاهای امام سجاد(ع) و با بیان اينکه دعاهای آن حضرت درقالب صحیفه سجادیه در اختیار ما قرار دارد به کارشکنی های استکبار در مواجه با شیعه اشاره و خاطرنشان کرد: اهل بیت مرزداران راستین بودند و مرزداری را به ما آموختند باید در مسیر ولایت حرکت کنیم تا توطئه های دشمنان اسلام خنثی شود.

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه انسان ها دارای مرزهای مختلفی شامل اخلاقی، معنوی و اعتقادی هستند و نباید از قوانین و احکام خداوند عبور کرد، گفت: علاوه بر حفاظت از مرزهای جغرافیایی از مرزهای اخلاقی و روحی نیز باید صیانت شود. شیطان تلاش دارد خود انسان به مرزهای دینی، اعتقادی و ... خود تجاوز و خیانت کند که این همان جنگ تبلیغاتی و رسانه ای دشمنان اسلام است.

انتهای پیام/هومن رمضانیان

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار