مسئول سازمان بسیج ادارات و کارمندان سپاه استان قم با اشاره به شناسایی ۲۲۲ کارمند شهید در استان، معرفی اولین شهید شاخصِ کارمند را از جمله برنامه‌های هفته‌ دولت دانست و گفت: شهید حسین ذوالفقاری، اولین شهید کارمند در دوران دفاع مقدس است که در تاریخ ۲۴ دی سال ۵۹ به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
کد خبر: ۱۰۶۳۳۵۶
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۰ 24 August 2022

به گزارش تابناک قم، همزمان با آغاز هفته دولت، نشست خبری تشریحِ برنامه‌های سازمان بسیج کارمندان سپاه علی‌بن‌ابی‌طالب(ع) در هفته دولت، در سالن اجتماعات شهید مولوی شهرداری قم برگزار شد.

در این نشست سردار سید جواد هاشمی مسئول بسیج ادارات و کارمندان سپاه استان قم با تسلیت سالروز شهادت امام سجاد(ع) و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر گفت: توانمند‌سازی سیاسی و اجتماعیِ نیروهای بسیج ادارات و دانش‌افزاییِ کارمندان، از جمله برنامه‌ها و اهداف ما بوده و خواهد بود و در این مسیر، یقیناً از ظرفیت حوزه‌های علمیه نیز بیش از پیش، بهره خواهیم برد.

وی با اشاره به موضوعات معیشتی و اقتصادی که نیاز روز جامعه است، اقتصاد مقاومتی را موضوعی مورد تاکید همیشگیِ رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب دانست و گفت: باید از بیانات معظم‌له در بحث‌های بصیرتیِ بسیج ادارات استفاده کنیم.

مسئول بسیج ادارات و کارمندان سپاه استان قم پاسخگویی مستقیم مسئولان را از دیگر برنامه‌های هفته دولت عنوان کرد و افزود: در هفته‌ی دولت، بیش از ۱۰ میز خدمت آماده شده که در آن مدیران محترم و کارشناسان، علاوه بر حضور در شهر، در روستاها نیز به مشکلات مردم رسیدگیِ مستقیم می‌کنند و حدود ۳ ساعت هم به طول می انجامد.

هاشمی با بیان اینکه غبارروبی از مزار شهدا زنگار وجودی ما را پاک می‌کند گفت: غباروبی مزار شهدا از دیگر برنامه‌های هفته‌ی دولت امسال است که صبح پنجشنبه سوم شهریورماه ۱۴۰۱ در گلزار شهدای شیخان برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به شناسایی ۲۲۲ کارمند شهید در استان، معرفی اولین شهید شاخصِ کارمند را از دیگر برنامه‌های هفته‌ دولت دانست و گفت: شهید حسین ذوالفقاری، اولین شهید کارمند در دوران دفاع مقدس است که در تاریخ ۲۴ دی سال ۵۹ به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

مسئول بسیج ادارات قم ادامه داد: این شهید والامقام، پاکبان شهرداری شهر مقدس قم بوده که با گرفتن مرخصی و حضور در گروه شهید چمران، نام خود را با عنوان اولین شهید کارمند استان ثبت نمود.

وی همچنین گفت: از مهم‌ترین برنامه این سازمان در هفته دولت، برگزاری نشست‌های مطالبه‌‌‌گری اقشار جامعه با مسئولین دستگاه‌ها و نهادها در طول هفته، گفتگو با مردم از طریق شبکه نور، سخنرانی قبل از نماز جمعه، برگزاری نشست‌های تحکیم بنیان خانواده، عفاف و حجاب، ازدواج آسان، افزایش نرخ باروری، نشست تحلیل گفتمانی بیانیه گام دوم انقلاب، مبارزه با مفاسد، ارتقای سلامت، کارگاه سواد رسانه، ساخت و انتشار نماهنگ تحقق دولت اسلامی، دیدار با علما، دیدار با خانواده معظم شهدا، برگزاری دوره‌های توانمندسازی و مهارت افزایی مدیران، بحث کمک‌های مومنانه در سطوح ادارات و سازمان‌ها برای افراد بی‌بضاعت، تهیه جهیزیه، فضاسازی تبلیغی با هدف معرفی شاخص‌های کارمندان تراز انقلاب اسلامی، دعوت از دستگاه‌ها و نهادهای استان برای مشارکت و حضور موثر در مراسم خواهد بود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار