کد خبر: ۱۰۶۴۰۵
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۹ 05 October 2015
استاندار گیلان با اشاره به اینکه گیلان تنها استانی است که توانسته کشتارگاه های سنتی را به طور کلی جمع آوری کند، اعلام کرد: گیلان مقام نخست جمع آوری کشتارگاه های سنتی در کشور را دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استانداری گیلان، محمد علی نجفی در دیدار با مديركل، معاونين و رؤسای شبكه های دامپزشكی استان که به مناسبت  هفته دامپزشكی انجام شد گفت: شبكه های دامپزشكی در تقویت صادرات محصولات دامی نقش مهمی دارند.

وی با بيان اينكه كشورهای دنيا برای مسائل دامپزشكی اهميت خاصی قائل هستند، افزود: تصور عامه مردم از دامپزشكی فقط در حوزه دام است در صورتی كه بخش اعظم فعالیت های دامپزشکی به حوزه بهداشت دامی و پيشگيری از بیماری ها مربوط می شود.

نماينده عالی دولت در گيلان كسب مقام اولين و تنها استان در جمع آوری كشتارگاه های سنتی را قابل تقدير دانست و تصریح کرد: اين اقدام مهم در تقويت صادرات و نگاه ديگر كشورها به اين استان بويژه ۲۴ ميليون گردشگری كه با اقامت در گيلان از مواد غذايی آن بهره مند می شوند تأثير بسزايی دارد.

در اين ديدار مديركل دامپزشكی استان نيز ضمن ارائه گزارش عملكردی از اقدامات صورت گرفته، گفت: شعار هفته دامپزشكی امسال با عنوان سلامت غذا از مزرعه تا سفره است.

سهراب عاقبتی با بيان اينكه از هزار و ۷۰۹ عامل بيماری زا ۵۰ درصد عوامل بين انسان و دام مشترك است افزود: مهمترين وظيفه دامپزشكی پيشگيری و كنترل بيماريهای دامی و بيماری های مشترك انسان و دام است.

وی رتبه دامپزشكی گيلان را در بين استانهای كشور بين رتبه های اول تا چهارم عنوان و خاطر نشان كرد: يك چهارم جوجه و ۱۰۰ درصد ظرفيت جوجه كشی صنعتی بوقلمون كشور از گيلان تأمين می شود واین استان در توليد ماهيان گرم آبی و دريايی نیز جایگاه خوبی در كشور دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار