مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم با اشاره به ساخت 40 پروژه جدید آموزشی در استان گفت: بیش از ۲۰ پروژه آموزشی که شامل ۲۳۰ کلاس درس است، تا پایان سال تحصیلی جدید افتتاح می‌شود.
کد خبر: ۱۰۶۴۲۰۸
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۰ 28 August 2022

به گزارش تابناک قم،  احمدرضا اجتهادی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم به مناسبت فرا رسیدن هفته دولت به تشریح ماموریت‌ها و عملکرد یک‌ساله این اداره‌‌کل پرداخت.

اجتهادی در این جلسه طی سخنانی اظهار کرد: مجموعه نوسازی مدارس از سال ۱۳۷۵ در استان قم تاسیس شد؛ اقدامات بسیار خوبی هم در راستای توسعه، نوسازی و تجهیز مدارس تا به امروز در قم انجام شده و تاکنون حدود 750 فضای آموزشی از سال ۱۳۷۵ در استان قم بنا شده است.

وی افزود: بعد از تاسیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان قم در سال ۱۳۷۷، طبق آمار حدود ۳۳۰ مدرسه خیرساز تا به امروز در استان قم ساخته شده، به طور کلی مشارکت خیرین در کار خیر ایجاد مدرسه در سطح کشور حدود ۴۰ درصد است که این آمار نشان می‌دهد خیرین برای کمک به وزارت آموزش و پرورش و دانش‌آموزان وارد میدان شده‌اند.

مدیرکل توسعه، نوسازی و تجهیز مدارس استان قم با اشاره به فضاهای آموزشی در حال ساخت در استان تصریح کرد: در حال حاضر ساخت ۴۰ پروژه آموزشی به متراژ ۸۰ هزارمتر مربع زیر بنا در قم در دستور کار قرار گرفته و خیرین مشارکت ۷۰ درصدی را در این ۴۰ پروژه‌ داشته‌اند. 

اجتهادی خاطرنشان کرد: بیش از ۲۰ پروژه آموزشی که حدود ۲۳۰ کلاس درس محسوب می‌شود، تا پایان سال تحصیلی جدید در استان قم افتتاح می‌شود که ۴ مورد از آن‌ها در هفته دولت خواهد بود.

وی عنوان کرد: یکی از ماموریت‌های ما در این اداره‌کل مربوط به استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی می‌شود، در حال حاضر بیش از ۳۰ مدرسه که در مجموع دارای ۳۰۰کلاس است در حال تجهیز آن‌ها به سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی نوین هستیم، خبر خوبی که می‌توانم به اولیا دانش‌آموزان بدهم این است که در سطح استان قم در هیچ‌‌یک از کلاس‌های مدارس حتی در روستاها بخاری نفتی و هیزمی وجود ندارد.

مدیرکل توسعه، نوسازی و تجهیز مدارس استان قم افزود: در فاز دوم استانداردسازی مدارس استان در صورت تامین اعتبار قرار است ۷۰۰ کلاس درس دیگر مجهز به سیستم‌های مذکور شوند که پیش‌بینی می‌شود ظرف ۲ الی ۳ سال آینده این اتفاق در استان قم محقق شود.

اجتهادی ضمن تقدیر از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان قم در خصوص همکاری با خیرین مدرسه‌ساز گفت: گاهی اوقات در مسائلی مانند انشعاب آب، برق و گاز از طرف ادارات ناملایمت‌هایی را می‌بینیم که باعث ناراحتی خیرین مدرسه‌ساز می‌شود.

وی افزود: طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی؛ مدارسی که توسط خیرین‌ مدرسه‌ساز ساخته می‌شوند باید از هزینه‌های حق انشعاب، نصب کنتور و موضوعات مربوطه معاف باشند اما گاهی اوقات به خاطر کم‌لطفی بعضی از آن‌ها مشکلاتی رخ می‌دهد.

مدیرکل توسعه، نوسازی و تجهیز مدارس استان قم بیان کرد: یکی از مهم‌ترین مشکلات استان قم کمبود مدارس در مناطق مختلف است؛ طبق آمار ما ۱۲۵ مدرسه جدید نیاز داریم تا بتوانیم کمبود مدارس استان را جبران کنیم، هرساله بر تعداد دانش‌آموزان ما افزوده می‌شود و گاهی اوقات مدارس نمی‌توانند جوابگوی اکثر متقاضیان باشند.

وی در پایان تصریح کرد: خیرین‌مدرسه ساز به کمک آموزش و پرورش آمده‌اند اما مشکلی داریم؛ بحث کمبود زمین است که از مدیریت شهری تقاضا می‌کنیم فکری اساسی راجع به این مشکل داشته باشند، بسیاری از اراضی که طبق قانون باید در آنها بحث مدرسه‌سازی دنبال می‌شد متاسفانه به دلایل مختلف مدیریتی به مردم فروخته شده و ما توان خرید زمین به قیمت آزاد از مردم را نداریم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار