آیین بزرگداشت چهل‌ویکمین سالگرد شهادت شهیدان رجایی و محمد جواد باهنر دوشنبه شب با حضور قشرهای مختلف مردم از سوی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در شبستان امام (ره) حرم حضرت معصومه (س) در قم برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۶۴۶۰۱
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۹ 30 August 2022

به گزارش تابناک قم، در این آیین حجت‌الاسلام سید حسین مومنی، طی سخنانی با اشاره به ویژگی‌های این ۲ شهید بزرگوار اظهار داشت: شهیدان رجایی و باهنر شیفتگان خدمت بودند و به قدرت هیچ تعلقی نداشتند.

وی با اشاره به زهد و تقوی و ساده زیستی شهید رجایی و باهنر افزود: شهید رجایی در عمل نشان داد، با اینکه رئیس جمهور است، مانند مردم عادی زندگی می‌کند و خانه‌اش نیز تقریبا در منطقه پایین شهر تهران در میدان بهارستان است.

حجت‌الاسلام مومنی بیان داشت: هنوز هم وقتی وارد خانه این شهید می‌شویم، به قدری محقر است که باورمان نمی‌شود، که برای رئیس جمهور مملکت است.

وی گفت: مسئولان مملکت  باید با تاسی از این شهیدان، به دور از تشریفات زندگی کنند.

حجت‌الاسلام مومنی صداقت و راستگویی شهید رجایی را از ویژگی‌های بارز این دولتمرد نمونه انقلابی اسلامی ذکر کرد و گفت: این شهید برای اینکه به مقام برسد، حاضر نشد، متوسل به تبلیغات دروغ شود.

وی یادآور شد: حضرت امام و مسئولانی مانند شهید رجایی، شهید باهنر، شهید بهشتی و شهید چمران قائل به این امر بودند که هدف وسیله را توجیه نمی‌کند، ولی الان برخی‌ها می‌گویند توجیه می‌کند، این غلط است و این خلاف سیره امام و خلاف سیره اهل بیت و امام حسین‌(ع) است که امام از آنها درس گرفته است.

وی گفت: شهیدان رجایی و باهنر در همان مسیری که امام برای آنها ترسیم کرده بود، قدم برداشتند، مراقب باشید شیطان بر شما غلبه نکند، کمر به خدمت ببندید و به این مردم خدمت کنید.

شهیدان رجایی و باهنر رئیس جمهوری و نخست وزیری در هشتم شهریورماه ۱۳۶۰ بر اثر وقوع یک انفجار تروریستی توسط گروهک منافقان به‌شهادت رسیدند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار