با حضور نماینده ولی فقیه در سپاه قدس؛
مراسم اختتامیه ششمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس در تبریز پیش از ظهر امروز با حضور نماینده ولی فقیه در سپاه قدس برگزار شد. در این مراسم از دست اندرکاران نمایشگاه کتاب دفاع مقدس و همچنین انتشارات برتر حوزه دفاع مقدس تجلیل به عمل آمد، نشر 27 بعثت، سوره مهر و انتشارات صریر به عنوان انتشارات برتر تجلیل و معرفی شدند.
کد خبر: ۱۰۶۴۷۰
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۲ 05 October 2015

به گزارش تابناک تبریز ، مراسم اختتامیه ششمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس در تبریز با حضور حجت الاسلام والمسلمین شیرازی، نماینده ولی فقیه در سپاه قدس برگزار شد.

سردار قادری، جانشین فرمانده سپاه عاشورا در این مراسم با عرض خیر مقدم، اظهار داشت: نمایشگاه کتاب دفاع مقدس از دو عنوان کتاب و دفاع مقدس تشکیل پیدا کرده است، نمایشگاه کتاب دارای ماهیت دفاع مقدس است.

وی یکی از بزرگ‌ترین ارزش های ماندگار انقلاب را دفاع مقدس دانست و ابراز داشت: با اهمیت ترین موضوع بعد از انقلاب در طول حیات انقلاب را می توان دفاع مقدس دانست، از این رو یکی از مسؤولیت های سپاه و بسیج حفظ و نشر ارزش های و آثار دفاع مقدس است.

قادری نمایشگاه کتاب را یکی بزرگ‌ترین رزمایش های فرهنگی برای مقابله با تهدیدات فرهنگی را کتاب و آمادگی فرهنگی ونمایشگاه عنوان کرد و ابراز داشت: ششمین نمایشگاه کتاب دفاع مقدس در کنار نمایشگاه بین المللی تبریز در سالن استاد شهریار برگزار خواهد شد.

وی با بیان این‌که هم افزایی میان کتاب و واقعه دفاع مقدس می‌توان عامل حفظ ارزش های و آرمان های دفاع مقدس باشد، افزود: بسیاری از وقایع تاریخی دچار تحریف و گاه فراموشی شده است، دریای عظیم دفاع مقدس با توانمندی کتاب، هنر و ادبیات می تواند آن چنان که هست خود را حفظ کند.

قادری با اشاره به فرهنگ عاشورایی دفاع مقدس، اظهار داشت: در عرصه کتاب و هنر حرکت باید به گونه‌ای باشد تا فرهنگ دفاع مقدس به عنوان یک فرهنگ عاشورایی جای خود را پیدا کند، برای این هدف اصحاب هنر حضوری فعال داشته باشند.

وی با تشریح آمار حضور این نمایشگاه، ادامه داد: 3 هزار و 500 عنوان کتاب دفاع مقدس در 130 غرفه عرضه خواهد شد، همچنین در کنار 130 غرفه کتاب دفاع مقدس، 10 غرفه با موضوعات حجاب، نمایش های دفاع مقدس و دیگر مضوعات تشکیل خواهد شد.

جانشین فرمانده سپاه عاشورا با اشاره به موضوعات کتب نمایشگاه دفاع مقدس تصریح کرد: این نمایشگاه با موضوعات تاریخ، پژوهش، زندگینامه، رمان دفاع مقدس در گروه‌های سنی متفاوت کودک و نوجوان و جوان در نمایشگاه دفاع مقدس ارائه خواهند شد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۳
کاش حمایت بیشتری در تمامی نهادها از این آثار بشه. تاریخ شفاهی جنگ باید مکتوب بشه.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :