دومین همایش خانواده‌های شهدای مدافع حرم فاطمیون و زینبیون در سالن همایش‌های بین‌المللی مدرسه علمیه امام کاظم(ع) قم برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۶۵۰۱۴
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۴ 01 September 2022

به گزارش تابناک قم، دومین همایش خانواده‌های شهدای والامقام مدافع حرم فاطمیون و زینبیون به همت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص)، در سالن همایش‌های بین‌المللی مدرسه علمیه امام کاظم (ع) قم برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی صادقی نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران در این همایش با اشاره به انس و الفت مدافعان حرم فاطمیون و زیبنیون با حضرت سیدالشهدا(ع) اظهار کرد: در جلسات متعددی که با فاطمیون و زینبیون در مقر‌های مختلف داشتم، این‌ها از برجسته‌ترین افراد نسبت به عزاداری سیدالشهدا(ع) بودند.

وی افزود: جنگ با داعش سخت‌تر از نبرد با اسرائیل و یا صدام بود، زیرا داعشی‌ها بر اساس این باور آمده بودند که کشته شوند و آن‌ها کاملا در باطل فرو رفته بودند.

حاجی صادقی با بیان اینکه شهدا و رزمندگان مدافع حرم بصیرت و استقامت داشتند و اهل بصیرت و صبر بودند، عنوان کرد: قدرشناسی و احترام به شهدا از ارزش و قیمت ویژه‌ای برخوردار است، به خصوص آن‌که زنده نگهداشتن فرهنگ ایثار و شهادت، از آثار محافل مربوط به شهدا محسوب می‌شود.

وی با اشاره به این نکته که شهادت در راه خدا عامل حیات طیبه است و ما آمده‌ایم تا از شهدا حیات طیبه کسب کنیم، افزود: شهدا برجسته‌ترین شاگردان مکتب امام حسین (ع) هستند و در این مکتب قبول شدند و یاد دادند که «یا حسین» گفتن باید همراه «با حسین» بودن باشد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: خیلی‌ها بیعت کردند و نماندند، اما شهدا ثابت‌قدم ماندند و با حسین بودن را نشان دادند. شهدا اهل تولی و تبری بودند و از رزق و روزی خاص خدا در شناخت راه سیدالشهدا (ع) بهره‌مند شدند.

حاجی صادقی با بیان این نکته که منطق شهید همان منطق امام حسین (ع) است، ابراز کرد: بعضی‌ها عظمت کار شهدا را نمی‌فهمند در حالی که شهدا جان دادند تا دین خدا جان بگیرد و بالاتر از این، دیگر مقامی نیست. شهید، حیات جسمانی را داد تا حیات طیبه بدست آورد و ما در یادواره‌های شهدا پای منبر رهنمود‌های شهیدان می‌نشینیم.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به تعبیر «یستبشرون» در قرآن کریم، ادامه داد: شهدا با شهادت، همه غصه‌هایشان به کامیابی تبدیل شد. خانواده‌های معظم شهدای مدافع حرم موجب شدند اسلام پیروز شود و دیگر کسی به خود اجازه ندهد که به مسلمانان ظلم کند و از این رو اجازه ندهند که مسیر نورانی شهیدان از سوی مغرضان و معاندان دچار تحریف شود.

گفتنی است در این همایش تعدادی از خانواده‌های شهدای مدافع حرم فاطمیون و زینبیون تجلیل شدند. هچنین این همایش معطر به حضور پیکر پاک شهید گمنام ۱۸ ساله مربوط به عملیات عاشورای ۲ در منطقه چنگوله بود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار