مدیر امور فرهنگی و روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان گفت: حدود یکهزار و ۳۰۰ مجموعه گردشگری، چهار هزار و۵۰۰ کارگاه و یکهزار فروشگاه صنایع دستی استان در دوران کرونا آسیب دید.
کد خبر: ۱۰۶۵۹۵۳
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۶ 05 September 2022

شهرام امیری افزود: این ۲ بخش بطور مستقیم در ارتباط با یکدیگرند به همین دلیل می‌کوشیم تا با برپایی دوازدهمین نمایشگاه تخصصی صنایع دستی، گردشگری و هتلداری اصفهان، زمینه‌های توسعه و جبران خسارت‌های دوران کرونا در این ۲ بخش ایجاد شود.

امیری با بیان اینکه پس از گذراندن موج پنجم کرونا در تابستان پارسال و پوشش حداکثری واکسیناسیون کرونا، با کاهش نسبی همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ مواجه شدیم، اضافه کرد: این شرایط، امیدها را برای توسعه گردشگری و حیات دوباره صنایع دستی زنده کرد بطوریکه ستاد خدمات سفر استان از پاییز پارسال فعال شد و در تعطیلات نوروز و عید فطر امسال شاهد ورود قابل توجه گردشگران به این خطه بودیم.

امیری با اشاره به برگزاری دوزادهمین نمایشگاه تخصصی صنایع دستی، گردشگری و هتلداری اصفهان از هفتم تا یازدهم مهر در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان همزمان با هفته گردشگری خاطرنشان کرد: این نمایشگاه پس از سه سال توقف برگزار می‌شود و هدف اصلی آن، امیدبخشی به فعالان گردشگری و صنایع دستی و تسریع در حرکت به سمت رونق این بخش‌ها و رساندن آنها به شرایط قبل از دوران کروناست.

وی با اشاره به برگزاری یازدهمین دوره نمایشگاه تخصصی صنایع دستی، گردشگری و هتلداری اصفهان در خرداد ۱۳۹۸ خاطرنشان کرد: دوازدهمین نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری، نخستین نمایشگاه این حوزه در دولت سیزدهم و پس از فروکش کردن نسبی دوران همه گیری بیماری کووید-۱۹ است.

مدیر امور فرهنگی و روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی اصفهان گفت: هدف از برگزاری دوازدهمین نمایشگاه تخصصی صنایع دستی و گردشگری این است که فعالان این بخش‌ها بطور مجدد در این رویداد حضور یابند و در پرتو هم‌اندیشی و حضور مشترک آنها، زمینه های توسعه کمی و کیفی فعالیت هایشان فراهم شود.

وی خاطرنشان کرد: اصفهان حضور موفقی در ۲ سال گذشته در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری در تهران داشت بنابراین با بهره‌گیری از این تجربه، تصمیم گرفته شد که نمایشگاه تخصصی صنایع دستی و گردشگری اصفهان پس از سه سال وقفه، برگزار شود.

امیری افزود: امسال از بخش‌ها و نهادها مانند شهرداری‌های استان، جوامع هفتگانه گردشگری مانند هتل‌ها، دفاتر خدمات مسافرتی، مراکز تفریحی، سُفره‌خانه‌های سنتی و واحدهای بومگردی، اتحادیه‌ها، آموزشگاه‌ها، مناطق نمونه گردشگری، شرکت‌های فعال در زمینه سوغات اصفهان، هنرمندان و تاجران صنایع دستی، فعالان تجارت الکترونیک و دانشگاه‌ها برای حضور در نمایشگاه مذکور دعوت شده است.

وی با اشاره به اتخاذ روش‌ تشویقی برای جلب مشارکت هرچه بیشتر بخش‌های مختلف بمنظور حضور در نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری اصفهان تاکید کرد: اصفهان جایگاه ممتازی در این زمینه در کشور و دنیا دارد و باید تلاش کنیم تا این جایگاه را بخوبی و آنطور که شایسته آن است در نمایشگاه مذکور به همگان معرفی کنیم.

این کارشناس ارشد میراث فرهنگی گفت: در رایزنی با دفاتر خدمات مسافرتی و هتل‌ها مقرر شد که تورهای گردشگری در مهر امسال برنامه‌های ویژه‌ای را برای بازدید گردشگران داخلی و خارجی از نمایشگاه یاد شده در نظر بگیرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار