در نشست شورای آموزش و پرورش بویراحمد مطرح شد
شورای آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد در تاریخ ۱۵ شهریور ماه ۱۴۰۱ با حضور اعضا و به ریاست فرماندار این شهرستان در حالی برگزار شد که فرماندار بویراحمد در خصوص بحث توزیع اعتبارات آموزش و پرورش انتقاد داشت.
کد خبر: ۱۰۶۶۳۰۴
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۴ 07 September 2022

شورای آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد در تاریخ ۱۵ شهریور ماه ۱۴۰۱ با حضور اعضا و به ریاست فرماندار این شهرستان در حالی برگزار شد که فرماندار بویراحمد در خصوص بحث توزیع اعتبارات آموزش و پرورش انتقاد داشت.
به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد، دکتر شهرام مهدوی مطلق در این نشست با اشاره به در پیش بودن آغاز سال تحصیلی، و اهمیت برگزاری حضوری کلاس‌ها گفت: اگر درس و بحث در کلاس را از آموزش و پرورش بگیریم، چیزی از این دستگاه نمی‌ماند.
مهدوی مطلق افزود: بخش اعظمی از کیفیت آموزشی مربوط به حضور دانش آموز در کلاس درس است به گونه‌ای که شیوع کرونا، خلا حضور در کلاس درس را به خوبی نشان داد.
فرماندار بویراحمد با اشاره به مشکلات مدارس تاکید کرد : همه دستگاه‌ها لازم است برای کمک به آموزش و پرورش پای کار بوده و همه همکاری لازم را داشته باشند.
مهدوی با انتقاد از نحوه توزیع اعتبارات آموزش و پرورش گفت: شهرستان بویراحمد به تنهایی حدود ۴۳ درصد دانش آموزان استان را تحت پوشش دارد این در حالی است سالانه بیش از ۳ هزار و پانصد نفر بر آمار دانش آموزی افزوده می‌شود، اما متاسفانه در بحث توزیع اعتبارات اصلا به این نسبت جمعیتی توجه نمی‌شود.
وی ادامه داد: مهاجرپذیری بویراحمد مشکلات زیادی برای آموزش و پرورش ایجاد کرده است. علاوه بر افزایش آمار دانش آموزی، مهاجرت معلمین از دیگر مناطق به این شهرستان هم خود یکی از مشکلات است چرا که سهمیه پذیرش بومی برای شهرستان را هم با مشکل مواجه کرده است.
انتقاد شدید فرماندار از نحوه توزیع اعتبارات / مهدوی : اجازه دخالت اداره کل در تقسیم سهم عوارض شهرداری را نمی دهم / دلشاد : در سال جدید تعلیم و تربیت بویراحمد مردمی سازی می شود / بسیج فرهنگیان به کمک آموزش و پرورش می آید
مهدوی مطلق ضمن درخواست از مسئولان برای توجه بیشتر به مرکز استان، افزود: عدم نیازسنجی باعث اجحاف در حق شهرستان بویراحمد شده است به گونه‌ای که در حالی که در شهرستان بویراحمد با کمبود و بحران فضا مواجه هستیم در برخی نقاط استان هزینه‌ای سنگینی برای احداث فضای آموزشی شده است که اکنون این فضا‌ها خالی و بلا استفاده مانده است.
وی ادامه داد: در بحث سهم پرداختی عوارض شهرداری به آموزش و پرورش از جلسه بعد اجازه دخالت اداره کل آموزش و پرورش داده نمی‌شود و خود شهرستان در این خصوص اقدام کند.
مهدوی افزود: در جلسه بعد خود فرمانداری از اداره کل آموزش و پرورش احقاق حق می‌کند، البته پس از تعیین سهم و انجام محاسبات اگر اداره آموزش و پرورش شهرستان تعاملاتی با اداره کل داشته باشد به ما مربوط نیست و خود می‌توانند در این زمینه تصمیم بگیرند.
فرماندار بویراحمد در بخش دیگری از سخنانش ضمن انتقاد از عدم حضور برخی اعضا در این نشست گفت: از این به بعد الزام است که در جلساتی که به ریاست فرماندار برگزار می‌گردد، همه اعضا در سطح مدیران دستگاه حاضر شوند.
مهدوی مطلق ادامه داد: با توجه به در پیش بودن آغاز سال تحصیلی، همه دستگاه‌های خدمات رسان موظف به همکاری با آموزش و پرورش هستند و حق ندارند که انشعاب هیچ مدرسه‌ای را قطع کنند ضمن اینکه مدارس هم باید نسبت به بدهی‌های خود به این دستگاه‌ها سامندهی شوند و راه تعامل را در پیش بگیرند و قانونمند باشند.
فرماندار بویراحمد با اشاره به کمبود فضای فیزکی در شهرستان، افزود: نوسازی اقداماتی انجام داده است و برخی مدارس در حال تکمیل هستند که قول افتتاح تا اول مهر را داده اند؛ که از همین هفته بازدید میدانی و سرکشی از این فضا‌ها صورت می‌گیرد که در صورت نیاز به کمک و همکاری برای تکمیل هر چه سریعتر، اقدام خواهد شد.
مهدوی مطلق به موضوع سرویس مدارس هم اشاره کرد و گفت: در خصوص سرویس مدارس همیشه دغدغه وجود داشته لذا باید سرویس مدارس یک متولی مشخص و پاسخگو داشته باشد.
وی ادامه داد: تعیین لباس فرم مدارس اقدام بسیار خوبی است، اما در خصوص ساز و کار تامین و تهیه آن، باید بررسی شود که اگر سوء استفاده‌ای شده است حتما برخورد شود.
مهدوی گفت: برخی تشکلات مانند بسیج فرهنگیان یا دانش آموزان وجود دارند که می‌توانند، در کمک به آموزش و پرورش اقدامات خوبی انجام دهند که پیشنهاد می‌شود آموزش و پرورش برخی از کار‌ها را با استفاده از این ظرفیت‌های موجد انجام دهد.
فرماندار بویراحمد، در پایان اظهار داشت: انتظار از همه دستگاه‌ها این است که نهایتا تلاش و همکاری با آموزش و پرورش را برای هر چه بهتر و باشکوه‌تر برگزار شدن آغاز سال تحصیلی را داشته باشند.
انتقاد شدید فرماندار از نحوه توزیع اعتبارات / مهدوی : اجازه دخالت اداره کل در تقسیم سهم عوارض شهرداری را نمی دهم / دلشاد : در سال جدید تعلیم و تربیت بویراحمد مردمی سازی می شود / بسیج فرهنگیان به کمک آموزش و پرورش می آید
در سال جدید تعلیم و تربیت بویراحمد مردمی سازی می شود
در این جلسه دبیر شورای آموزش‌وپرورش نیز گفت: شعار سال تحصیلی جدید " دانش بنیان و تحول‌آفرین پیش‌ران ایران قوی " است.
کورش دلشاد با اشاره به سخنان رئیس‌جمهور در اجلاس سراسری رؤسای آموزش و پرورش کشور گفت: مردمی سازی آموزش و پرورش از تأکیدات ریاست محترم جمهور بود و باید به این مقوله پرداخته شود.
دلشاد افزود: تعدادی از مدارس عادی در شهرستان بویراحمد بنابر مصوبه شورای آموزش و پرورش به هیئت امنایی تبدیل گردیده‌است و هدف از تشکیل این شورا به منظور تحقق مشارکت مردمی است و استفاده از ظرفیت محلی برای پیشبرد اهداف آموزش‌وپرورش در اولویت کاری این شورا قرار دارد.
وی همچنین از پروژه مهر به عنوان یک ابر پروژه یاد کرد و گفت: از ۳ ماه پیش این پروژه کار خود را در قالب ۶ کمیته فعالیت آغاز کرده است و همه تلاش‌ها انجام شده تا در اول مهر با یک برنامه مدون و برنامه‌ریزی‌شده بازگشایی مدارس را به نحو درست انجام دهیم.
دلشاد ادامه داد: آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد با دو مشکل عمده روبرو است مشکل حاد و بحران‌زای ما که بار‌ها تکرار می‌کنیم، بحران فضای آموزشی است که در این خصوص نیازمند همکاری دیگر دستگاه‌ها هستیم.
وی مشکل دوم را کمبود تجهیزات آموزشی عنوان کرد و افزود: هرساله بیش از ۳ هزار دانش‌آموز به دانش آمار شهرستان بویراحمد افزوده می‌شود که نیازمند تامین تجهیزات جدید آموزشی هستیم.
دلشاد در ادامه گفت: ۱۰ پروژه فضای آموزشی در شهرستان بویراحمد در دست اقدام است که تعدادی از این پروژه‌ها در نیمه راه مانده اند و تعدادی هم در شرف افتتاح هستند.
وی بیان کرد: اگر پروژه‌هایی که قول بهره برداری از آن‌ها داده شده است تا اول مهر افتتاح شوند، بخش عظیمی از مشکلات ما در حوزه فضای آموزشی در حاشیه شهر حل می‌شود.
وی، افزود: خوشبختانه در موعد مقرر سازماندهی نیرو‌های آموزشی همه مقاطع تحصیلی در شهرستان به اتمام رسیده است ضمن اینکه برخی از افراد جدید الاستخدام شامل نیرو‌های ماده ۲۸ همچنین طرح امین که به استخدام آموزش‌وپرورش درآمده‌اند و هم‌اکنون در حال گذراندن آموزش‌های لازم هستند با برنامه‌ریزی‌های انجام‌گرفته و منظم در اول مهر در کلاس درس حضور خواهند یافت.
دلشاد ادامه داد: در بحث حمل‌ونقل برای سرویس مدارس به‌علت کمبود خودروی مناسب، در شروع سال تحصیلی جدید با مشکل شدید مواجه هستیم. جلسه حمل‌ونقل سرویس مدارس تشکیل گردید و از مؤسسات و شرکت‌هایی که صلاحیت لازم را دارند دعوت بعمل‌آمده که برای بحث سرویس مدارس خودرو‌هایی که دارای وضعیت مناسب و همچنین رانندگان صلاحیت‌داردارا را معرفی کنند.
دلشاد با اشاره به این، که دولت انقلابی جدید بر سر کار آمده‌است و در واقع دولت آقای رئیسی یک دولت فراجناحی و مردمی است، گفت: می‌طلبد کار‌ها را در جهت پیشبرد اهداف به مردم بسپاریم. اگر مردم پای کار باشند قطعا کار به جلو حرکت می‌کند بنابراین در روز بازگشایی مدارس زنگ بازگشایی توسط افراد معتمد و خانواده‌های شهید همان محل به صدا در می‌آید.
دلشاد در خصوص وضعیت لباس مدارس توضیح داد: در طی سال‌های قبل در تهیه لباس مدارس با چالش‌های فراوانی روبرو بودیم، اما در سال جاری تصمیم‌گیری به‌عهده خود مدارس گذاشته شد. مدیران مدارس می‌توانند با مراجعه به خیاطی‌هایی که دارای صلاحیت می‌باشند و از سوی اداره ثبت معرفی شده اند، لباس دانش‌آموزان مدرسه خود را تهیه کنند.
بسیج فرهنگیان به کمک آموزش و پرورش می آید
در این جلسه سرهنگ بهمن‌یار مسئول بسیج فرهنگیان استان گفت: در دوران مهم و سختی قرار گرفته‌ایم نظام و انقلاب انتظارات بیشتری از جامعه آموزش و پرورش دارد. درواقع توقع انقلاب از آموزش و پرورش بیشتر از دیگر دستگاه‌ها است.
بهمن‌یار به اقدامات بسیج فرهنگیان اشاره کرد و افزود: ۴۰ درصد نجهیزات پژوهش سرا‌ها و آزمایشگاه‌ها در سطح استان را تامین کرده‌ایم.
وی ادامه داد: در بحث نوشت‌افزار برای دانش‌آموزانی که نیازمند مساعدت هستند، ۲ گروه جهادی را آماده کرده‌ایم که هماهنگی‌های لازم صورت گرفته که اقدامات لازم انجام شود.
وی گفت: سهم آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد در بحث توزیع نوشت‌افزار در بین دانش‌آموزان محروم ۴۰ درصد است که ان شاءالله در اول مهر این نوشت‌افزار در بین دانش‌آموزان توزیع می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار