مدیرکل روستایی استانداری خراسان شمالی:
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان‌شمالی گفت: اجرا و راه‌اندازی واحدهای تولیدی در روستاهای خراسان شمالی تسهیلات بدون بهره دریافت می‌کند.
کد خبر: ۱۰۶۸۱۹
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۸ 06 October 2015
به گزارش تابناک خراسان شمالی، عبدالله قدرتی گفت: این تسهیلات به شرکت و تشکل‌های روستایی اعطا می‌شود و روستائیان در نقاط مرزی، معادل 9 برابر آورده و سرمایه‌های جمع‌آوری‌شده تسهیلات بدون بهره دریافت می‌کنند. سایر روستاها نیز 4 برابر میزان آورده خود از اعتبار تسهیلاتی مزبور بهره‌مند می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: روستائیان می‌توانند طرح‌هایی که توجیه اقتصادی دارد را معرفی کنند اما در مناطقی که طرحی معرفی نداشته باشند، برای اشتغال‌زایی و رونق تولید، طرح‌هایی مطابق با نیاز و توانمندی‌ها تعریف می‌شود.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان شمالی درباره مشکلات موجود در استان برای جذب این اعتبارات گفت: مشارکتی بودن اجرای طرح و تخصیص این اعتبار به تشکل‌ها و شرکت‌ها، یکی از مشکلات برای جذب این تسهیلات است.

وی خاطرنشان کرد: مردم ما تاکنون از انجام کارهای مشارکتی به‌ویژه در حوزه اقتصادی استقبال خوبی نداشته‌اند و شاید یکی از علت‌های این امر، آسیب‌های ذهنی باشد که از تعاونی‌ها مشاهده کرده‌اند.

قدرتی بابیان اینکه هنوز سهم استان از اعتبارات این طرح مشخص نیست اظهار داشت: در سطح کشور 700 تا سه هزار میلیارد ریال اعتبار به اعطای تسهیلات برای اجرای واحدهای تولیدی روستاها اختصاص می‌یابد.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود درباره برنامه‌های روز ملی روستا گفت: سال گذشته برنامه‌های روز ملی روستا، به برگزاری همایشی در سالن اجلاس سران بسنده شد اما امسال به مناسبت این روز، نمایشگاه توانمندی‌های روستاییان در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران برپا می‌شود.

وی افزود: در این نمایشگاه که با رویکرد اقتصاد مقاومتی برپا می‌شود، توانمندی‌های روستاییان در بخش‌های مختلف، برندها و کارهای خاص و ویژه روستاها به نمایش گذاشته می‌شود. در این رویداد، فضایی فراهم‌شده است که استان‌ها آداب و سنن، مشاهیر و افراد برجسته در روستاها را معرفی کنند.

قدرتی اظهار داشت: به هر شهرستان استان، غرفه‌ای به مساحت 12 مترمربع اختصاص‌یافته است اما رویکرد ما تجمیع این غرفه‌ها و نمایش دستاوردها و ظرفیت‌های روستاهای استان در یک غرفه است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان شمالی ظرفیت‌های قابل‌ارائه در این نمایشگاه را اسب اصیل ترکمن، عسل روئین اسفراین، خیار شور زوارم از شیروان، کشتی باچوخه و صنایع‌دستی عنوان کرد و افزود: تولیدات و توانمندی روستاها با برند هر روستا و شهرستان به نمایش گذاشته می‌شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار