فرمانده لشکر ۱۷ علی بن ابیطالب(ع) قم گفت: اجلاسیه هزار و ۳۳۰ شهید نهضت جهانی اسلام، روز بیستم مهرماه جاری در تالار بیداری اسلامی جامعه‌الزهرا(س) در قم برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۷۱۲۹۳
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۹ 10 October 2022

به گزارش تابناک قم، سردار حسین تناور در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در این اجلاسیه که ساعت ۱۶ تا ۱۸ ترتیب خواهد یافت یکی از فرماندهان جبهه مقاومت سخنرانی می کند.

وی در ادامه سخنان خود، قم را پایتخت نهضت جهانی اسلام دانست و گفت: در گلزارهای شهیدان علی‌بن‌جعفر (ع) و بهشت معصومه (س) قم، شهیدانی از کشورهای عراق، افغانستان، پاکستان، عربستان، بحرین، لبنان، الجزایر، فرانسه و آذربایجان مدفون هستند.

وی افزود: ۲۵۵ شهید لشکر فاطمیون افغانستان و ۱۶۸ شهید تیپ زینبیون پاکستان از شهدای مدافع حرمی هستند که مزار آنها در قم قرار دارد.

تناور بیان کرد: ۱۳ شهید افغانستانی و هفت شهید پاکستانی که محل دفن آن در قم می‌باشد، نیز در سال‌های دفاع مقدس به شهادت رسیدند.

رئیس کنگره ملی شهدای استان قم نیز در این نشست خبری با اشاره به برخی اقدام‌های فرهنگی برای معرفی هر چه بیشتر شهیدان به نسل جدید گفت: ۶۰ مستند از زندگی رزمندگان و بچه‌های دوران دفاع مقدس قمی در دست ساخت و تولید می‌باشد.

علی‌ اکبر خوشگفتار، برگزاری اجلاسیه شهدای نهضت جهانی اسلام در قم را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: در پی برگزاری این اجلاسیه در بیستم مهرماه جاری، تا ۲۶ آبان‌ماه و سالروز شهادت شهید زین‌الدین، اجلاسیه‌های مختلف دیگری نیز از جمله بانوان شهیده، شهیدان امنیت، ارتش، سنگرسازان بی‌سنگر و همچنین جوانان را خواهیم داشت.

وی افزود: در این مسیر فعالیت‌های فرهنگی جانبی نیز شکل می‌گیرد، که تولید مستند از زندگی شهیدان و رزمندگان هشت سال جنگ تحمیلی در قم، یکی از این فعالیت‌های است.

خوشگفتار افزود: تقریبا ۱۰ مورد از این فیلم‌ها، روزهای پایانی تهیه و تدوین خود را طی می‌کنند، و ۵۰ فیلم بعدی نیز به ترتیب آماده می‌شوند.

رئیس کنگره شهدای قم همچنین با اشاره به تولید فیلم شهیدان قم، با نام "نَهرخَیِن" به کارگردانی یکی از رزمندگان و جانبازان لشکر ۱۷ علی بن ابیطالب (ع) گفت: این اثر که ذیل بنیاد فارابی ساخته می‌شود، هم اکنون در مرحله بازنویسی سناریوی فیلم است، مقدمات آن انجام شده و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز از تولید آن به طور کامل پشتیبانی می‌کند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار