مدیر نمایندگی ستاد دیه قم گفت: در حال حاضر، ۱۳۸ محکوم مالی به دلیل جرایم غیرعمد در این استان زندانی هستند و برای آزادی، نیازمند کمک خیران می‌باشند
کد خبر: ۱۰۷۲۵۲۹
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۶ 18 October 2022

به گزارش تابناک قم، رضا مرادی پور روز افزود: از این تعداد، ۱۳۴ نفر بابت بدهی مالی، ۳ نفر بابت مهریه و ۲ نفر بابت دیه غیرعمد محکوم شده‌اند.

وی اضافه کرد: در تلاش هستیم به روش‌های مختلف از جمله وام قرض‌الحسنه و جلب کمک خیران، بدهی این افراد را تامین و زمینه آزادی آن‌ها فراهم شود.

وی همچنین بیان کرد: در نیمه نخست امسال، ۷۷ زندانی جرایم غیرعمد با بدهی به مبلغ ۶۲ میلیارد ریال به همت ستاد دیه آزاد شدند.

مرادی پور با اشاره به این‌که ۷۰ نفر از زندانیان، مرد و هفت نفر خانم هستند، اضافه کرد: ۶۲ نفر به دلیل بدهی مالی، ۱۱ نفر نفقه، یک نفر مهریه و ۳ نفر به پرداخت دیات غیرعمد محکوم شده و در زندان بودند.

وی با بیان این‌که کل بدهی این افراد ۶۲ میلیارد ریال بود، ادامه داد: ۱۲ میلیارد ریال از بدهی زندانیان با برگزاری جلسات صلح و سازش از شکات تخفیف گرفته شد.

وی گفت: ۸ میلیارد ریال با تسهیلات قرض‌الحسنه، ۲۷ میلیارد ریال کمک بلاعوض، ۷ میلیارد ریال آورده خانواده مددجویان و ۸ میلیارد ریال نیز از سایر منابع تامین شد.

مدیر نمایندگی ستاد دیه قم خاطرنشان کرد: سال گذشته نیز ۱۲۴ نفر از محکومان مالی در این استان با کمک خیران و پیگیری این ستاد آزاد شدند که مجموع کل بدهی این افراد ۱۸۰ میلیارد ریال بود.

وی با بیان این‌که از این تعداد، ۱۱۹ نفر مرد و پنج نفر زن بودند، افزود: ۹۶ نفر بدهکاران مالی، ۱۷ نفر نفقه، ۳ نفر مهریه و ۸ نفر دیه غیرعمد به دلیل تصادف یا حوادث کارگاهی محکوم شده و در زندان بودند.

به گفته وی، ۳۷ میلیارد ریال از این مبلغ از شکات تخفیف گرفته شد، ۱۶ میلیارد ریال توسط خانواده‌ها،‌ ۴۷ میلیارد ریال کمک بلاعوض ستاد دیه، ‌۲۴ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه و بقیه نیز از طریق پیگیری اعسار و صندوق تامین خسارت‌های بدنی تامین شد.

مرادی پور تصریح کرد: بر اساس شیوه‌نامه ستاد دیه، افرادی که سوابق کیفری نداشته و بدهی کمتری داشته باشند، در اولویت آزادی هستند.

وی افزود: کارشناسان ستاد دیه، برای زندانیان جرائم غیرعمد پرونده تشکیل می‌دهند و پس از تحقیقات درباره وضعیت مالی مددجو، ستاد با دعوت از شکات، تخفیف‌هایی از طلبکاران می‌گیرد و مقداری نیز کمک خیران را جذب می‌نماید.

ستاد دیه استان قم با شماره‌ حساب‌های بانک ملی ۰۲۰۱۲۳۱۶۱۸۰۰۹، بانک ملت ۱۸۲۲۲۸۸۷۲۴ و بانک تجارت ۱۵۳۰۰۸۵۵۹۳، شماره کارت‌های ۵۸۵۹۸۳۷۰۰۲۵۷۶۶۲۳ بانک تجارت و ۶۰۳۷۹۹۷۵۶۰۰۰۰۸۸۸ بانک ملی و شماره تماس ۳۷۷۲۲۶۶۶ آماده دریافت کمک‌های خداپسندانه مردم قم برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار