یک متخصص زنان و زایمان با توصیه به رعایت نکاتی برای تمامی زنان در آستانه فرزندآوری گفت: در پیش گرفتن تغذیه سالم و مناسب، مشورت و معاینه توسط متخصص یا فوق تخصص زنان و زایمان، انجام آزمایش‌های قبل از بارداری به‌طور دقیق و کامل و پرهیز از مصرف سیگار، الکل و دخانیات و حفظ تعادل در وزن از مهمترین اقدامات پیش از بارداری به شمار می‌رود.
کد خبر: ۱۰۷۲۷۱۶
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۵ 19 October 2022

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه دکتر زهرا جوانبخت اقدامات قبل از بارداری را انجام آزمایش‌ها و معاینات پیش از حاملگی دانست و اظهار کرد: انجام برخی از آزمایشات برای تمام بانوان توصیه می‌شود و یکی از مهمترین اقدامات پیش از بارداری انجام معاینات پزشکی است که پزشک ضمن بررسی سوابق پزشکی زوجین و بیماری‌ها یا مشکلات ارثی در خانواده آن‌ها، وضعیت سلامت فعلی زن و شوهر و دارو‌ها یا مکمل‌های مصرفی آن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهد.

وی افزود: مصرف برخی مکمل‌ها و دارو‌های مضر برای بارداری باید متوقف شود؛ زیرا برخی دارو‌ها به مدت طولانی در بافت چربی بدن ذخیره می‌شوند و با شروع دوره حاملگی بر جنین اثر می‌گذارند.

این عضو هیئت علمی دانشگاه با بیان اینکه در معاینات فوق بایستی پزشک از واکسیناسیون کامل و ایمنی بالای بدن آن‌ها در برابر بیماری‌هایی همچون سرخچه و آبله‌مرغان مطلع شود گفت: همچنین اگر مادر سابقه ابتلا به بیماری‌هایی از جمله دیابت، آسم، نقص سیستم ایمنی، صرع یا فشار خون بالا، کم کاری تیروئید دارد باید در معاینه پیش از بارداری آن را با پزشک در میان بگذارد.

دکتر جوانبخت افزود: با توجه به اینکه برخی بیماری‌ها به صورت ارثی و ژنتیکی منتقل می‌شوند، زوجین باید قبل از اقدام به فرزندآوری از نظر سوابق خانوادگی و پزشکی مورد بررسی قرار گیرند و یکی از با اهمیت‌ترین نکات لازم قبل از بارداری، گفتگو با پزشک در مورد حاملگی‌های قبلی و شرایط آن بارداری‌ها می‌باشد.

وی با بیان اینکه مصرف فولیک اسید در سه ماهه اول بارداری برای پیشگیری از ناهنجاری عصبی جنین مفید است گفت: مصرف روزانه ۴۰۰ میکروگرم اسید فولیک از یک ماه مانده به بارداری و ادامه دادن آن در دوره حاملگی، خطر نقص لوله‌های عصبی را کاهش می‌دهد.

این متخصص زنان و زایمان گفت: امیدوارم با کنترل عوامل مضری که در قبل از بارداری وجود دارد برای مادر یک بارداری ایمن ایجاد کنیم و شاهد تولد یک نوزاد سالم باشیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار