کد خبر: ۱۰۷۳۸۲۷
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۶ 25 October 2022

 

به گزارش تابناک همدان، یداله روحانی منش بیان کرد: این خانواده ۵۰ میلیون تومان به ستاد دیه کمک کردند که با این رقم زمینه آزادی ۲ زندانی جرائم غیر عمد فراهم شد.

او گفت: ۱۵۵ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد این استان از ابتدای سال جاری تا پایان مهر ماه با کمک خیرین و پرداخت مبالغ بدهی، آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند.

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان افزود: این افراد شامل ۱۲۴ زندانی مالی، ۲۸ زندانی مهریه، ۲ زندانی نفقه و یک زندانی ناتوان در پرداخت دیه ناشی از سوانح هستند که با پیگیری‌ها و تلاش ستاد دیه و همراهی و مشارکت افراد خیر از زندان آزاد شدند.

روحانی منش با بیان اینکه ۱۱ نفر از زندانیان آزاد شده زن هستند، افزود: مجموع بدهی این تعداد زندانی آزاد شده ۳۶۷ میلیارد و ۸۰۴ میلیون ریال بود که با اقدامات موثر ستاد دیه استان و همچنین مشارکت فعال افراد خیر، تامین و برای آزادی این افراد به شاکیان آن‌ها پرداخت شده است.

او گفت: البته با توجه به اقدامات انجام شده ۳۱ میلیارد و ۹۸۵ میلیون ریال از این میزان بدهی توسط شاکیان بخشیده شد و حدود هفت میلیارد و ۷۶۴ میلیون ریال آن نیز توسط خود افراد زندانی، تامین و پرداخت شده است.

روحانی منش همچنین از پرداخت چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال از محل صندوق تامین خسارت‌های بدنی طی هفت ماهه امسال برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد استان خبر داد و ادامه داد: بیش از ۲۱۱ میلیارد و ۷۶۷ میلیون ریال از بدهی زندانیان آزاد شده نیز با رای و نظر قاضی، اعسار به تقسیط (قسط بندی) شده است.

اوگفت: میزان کمک پرداختی به پرونده‌های مالی و دیه ۷۰ میلیارد و ۳۱۲ میلیون ریال است ضمن اینکه ۴۱ میلیارد و ۱۷۶ میلیون ریال از بدهی زندانیان در قالب تسهیلات با مشارکت بانک‌ها (ملت، ملی، صادرات و تجارت) تامین و پرداخت شده است.

منبع:ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار