در نیمه نخست سالجاری؛
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان گفت: ۲۵۳ زن خانه دار متقاضی یادگیری مهارت در این استان نیمه نخست سالجاری ۵۵ هزار و ۷۷۹ نفر ساعت آموزش مهارتی دریافت کردند.
کد خبر: ۱۰۷۳۸۳۵
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۳ 25 October 2022

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان گفت: ۲۵۳ زن خانه دار متقاضی یادگیری مهارت در این استان نیمه نخست سالجاری ۵۵ هزار و ۷۷۹ نفر ساعت آموزش مهارتی دریافت کردند.

به گزارش تابناک همدان، وهب مختارن با بیان اینکه این دوره های آموزشی با هدف توانمند سازی بانوان و همچنین زمینه سازی برای ایجاد اشتغال مولد و پایدار برگزار می شود اظهار داشت: شرکت کنندگان در این دوره های آموزشی پس از فراگیری حرفه و مهارت موردنظر می توانند با کمترین سرمایه نسبت به راه اندازی کسب و کار خانگی اقدام کنند.

وی تصریح کرد: این دوره های آموزشی در چهار خوشه خدمات، صنعت، فرهنگ و هنر و کشاورزی در مراکز دولتی استان همدان و با هدف ایجاد اشتغال برای بانوان برگزار شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان گفت: آرایش و پیرایش، بهداشتی و فناوری اطلاعات، صنایع دستی، هنرهای تجسمی، طراحی و دوخت، بازار یاب بیمه، راهنمای طبیعت گردی، زعفران کار، متصدی کافی شاپ، پژوهشگر، برنامه ریز اقتصادی امور خانواده، خیاطی، میناکاری و کامپیوتر از رشته های آموزشی ارائه شده برای بانوان در مراکز دولتی و آزاد فنی و حرفه ای است.

مختاران اظهار داشت: توانمندسازی مهارتی و شغلی زنان و دستیابی آنان به شغل پایدار و درآمد نسبی، تحکیم بنیان های خانواده و کاهش آسیب های اجتماعی به ویژه در محلات آسیب خیز را به دنبال دارد.

وی با اشاره به سیاست محوری سازمان آموزش فنی و حرفه ای برای توجه به نقش زنان در توسعه کشور افزود: افراد جویای‌کار، آسیب دیدگان اجتماعی، افراد دارای معلولیت، دانشجویان، دانش آموزان، زنان خانه دار و سرپرست خانوار، زندانیان، سربازان، معتادان بهبود یافته، بنگاه های کوچک اقتصادی، عشایر و روستاییان جامعه هدف آموزش های فنی و حرفه ای را شامل می شوند.

اداره کل آموزش‌ فنی و حرفه ای استان همدان، ۱۸ مرکز ثابت و  ۱۹۸ آموزشگاه خصوصی برای برگزاری دوره های آموزش فنی و مهارتی دارد. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار