دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه گفت: از دوازدهم تیرماه تا سوم آبان سال‌ جاری با تلاش و کوشش نیروهای خدوم انتظامی ۲ هزار و ۶۰۰ کیلو گرم انواع مواد مخدر در استان کرمانشاه کشف شده است.
کد خبر: ۱۰۷۴۴۳۵
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۴ 29 October 2022

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا «کیوان گل‌آوری» روز شنبه افزود: از این مقدار کشفیات مواد مخدر در استان ۷۰۰ کیلوگرم آن مواد مخدر غیر دارویی است که هفته گذشته طی مراسمی با حضور مسئولان ذی ربط امحاء شد.

وی گفت: به غیر از مواد مخدر تریاک، هروئین ومورفین که برای ساخت دارو مصرف می شود بقیه مواد مخدر مانند قرص های روان گردان، مواد مخدر پیش ساز و ترامادول غیر دارویی و امحاء شده است.

بیش از هزار و ۵۰۰ معتاد متجاهر در استان کرمانشاه ساماندهی می شود.

گل‌آوری در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر ۵۷۰ معتاد متجاهر در کمپ ماده ۱۶ کرمانشاه ساماندهی شده است، گفت: ۲۰۰ معتاد متجاهر نیز در کمپ شهرداری و ۲۰۰ نفر دیگر در کمپ های دیگر اسکان و نگه داری می شود.

وی آمار معتادان متجاهر استان کرمانشاه را نزدیک به ۲ هزار و ۵۰۰ نفر اعلام کرد و از تعمیر و تجهیز یک کمپ ماده ۱۶ جدید دیگر با ظرفیت ۵۰۰ نفر خبر داد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه با ابراز امیدواری از اینکه تا ۲ هفته دیگر تعمیرات و تجهیزات کمپ ماده ۱۶ جدید کرمانشاه به پایان برسد گفت: با راه اندازی این کمپ جدید ظرفیت ساماندهی معتادان متجاهر در استان به بیش از هزار و ۵۰۰ نفر می رسد.

گل‌آوری بیان داشت: معتادان متجاهر طی یک غربالگری شناسایی و به کمپ ها در راستای ترک اعتیاد و کاهش آسیب های اجتماعی ناشی از اعتیاد آنها منتقل و اسکان داده می شوند و معمولا اکثر آنها رها شده و از خانواده هایشان ترد شدند و یا بی خانمان هستند.

وی همچنین بیان داشت: برای دیگر افراد معتاد، ۳۵ کمپ ماده ۱۵ درسطح استان زیر نظر سازمان بهزیستی وجود دارد که معتادان به تمایل خود یا خانواده شان برای یک دوره یک ماه با هدف ترک اعتیاد آنجا نگه داری می شوند.

اردوگاه توانمندسازی کنگاور در حال واگذاری به سرمایه گذاری است

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بسیاری از افراد ترک کننده مواد مخدر به دلیل بیکاری دوباره مبتلا به اعتیاد می شوند، گفت: به همین خاطر اردوگاه توانمندسازی کنگاور در راستای آموزش و توانمندسازی معتادان ترک کرده و معرفی شده با مشارکت سرمایه‌گذار و خانه صنعت و استانداری بزودی پس از تجهیز راه اندازی می شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه تاکنون نظام جمهوری اسلامی ایران سه هزار و ۸۱۳ شهید و ۱۲ هزار و ۵۰۰ جانباز در راه مبارزه با مواد مخدر تقدیم کرده است، مهمترین عامل مبارزه با مواد مخدر را انجام اقدامات پیشگیرانه مانند ارایه مشاوره، آگاه سازی، ارتقا مهارت های اجتماعی مانند قدرت نه گفتن دانست.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار