کد خبر: ۱۰۷۵۱۰۷
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۶ 02 November 2022


تابناک/گیلان استاندار گیلان گفت: دانش‌آموزان سرمایه‌های آینده کشور هستند که آینده متعلق به آنها است لذا باید مجهز به سلاح علم و دشمن‌شناسی باشند؛ دانش‌آموزان با روحیه انقلابی و تکیه بر سلاح علم و ایمان دشمن را نا امید می‌کنند.

اسدالله عباسی امروز، 11 آبان‌ماه در آیین نواختن زنگ استکبارستیزی که در استان گیلان به صورت نمادین در دبیرستان شاهد دخترانه حضرت خدیجه(س) رشت برگزار شد، با اشاره به یادآوری سه واقعه مهم تاریخی روز 13 آبان، اظهار کرد: تبعید امام خمینی(ره) به ترکیه در ۱۳ آبان ۱۳۴۳، واقعه کشتار جمعی دانش‌آموزان در ۱۳ آبان ۱۳۵۷و در نهایت تسخیر لانه جاسوسی در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ که امام خمینی(ره) از این اتفاقات به‌ عنوان انقلاب دوم نام بردند.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه مبارزه ضد استکباری امام خمینی(ره) از دهه چهل آغاز شده و همچنان ادامه دارد، افزود: سرانجام امام(ره) را در 13 آبان 1343 به ترکیه و سپس دیگر کشورها تبعید کردند تا اینکه امام راحل در 12 بهمن 1357 وارد کشور شدند و انقلاب اسلامی در 22 بهمن همان سال به پیروزی رسید؛ در مدت تبعید حضرت امام(ره) دانش‌آموزان معتقد به قرآن و اسلام نقش محوری و موثری داشتند و تا پای شهادت هم رفتند لذا به همین دلیل، 13 آبان روز دانش‌آموز نامگذاری شد.

عباسی با بیان اینکه مبارزه با استکبار و کسانی که به کشور ما خیانت و منابع نفتی را چپاول کردند و قبل و بعد از جنگ جهانی اول و دوم مردم را در فقر و فلاکت قرار دادند، همواره ادامه دارد، گفت: پس از پیروزی انقلاب در سال 58 دانشجویان دانشگاه‌های مختلف سفارت را به‌ تصرف درآوردند، در هنگام تسخیر سفارت، آمریکایی‌ها به سرعت مشغول نابود کردن بسیاری از اسناد دخالت‌ها و تجاوزات و غارت‌های خود شدند، ولی پس از تسخیر سفارت به‌ سرعت از نابودی باقی‌مانده اسناد جلوگیری و اسناد جنایت‌های آنها حفظ شد.

استاندار گیلان گفت: تا قبل از پیروزی انقلاب دانشگاه‌ها فقط تا مقطع لیسانس دانشجو می‌پذیرفتند و دانشجویان برای ادامه تحصیلی به دیگر کشورها می‌رفتند، حتی پزشک خانم نداشتیم و به بانوان مسئولیتی سپرده نمی‌شد؛ اما به برکت انقلاب اسلامی با آمریکا مبارزه کردیم و پای شعار «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» و رای که دادیم ایستادیم و هرچه داریم از اسلام، قرآن و دین است زیرا دین به ما عزت، آبرو و اعتقاد داد.

وی با تاکید بر اینکه امروز به وجود شما دانش‌آموزان با بصیرت و هوشیار افتخار می‌کنیم، تصریح کرد: دانش‌آموزان و نسل نوجوان ما با الگوپذیری از شهید حسین فهمیده و با بصیرت، آگاهی و هوشیاری، با پافشاری بر آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی که برگرفته از منویات امام راحل و تدابیر مقام معظم رهبری است، ایستاده‌اند و این انقلاب را حفظ می‌کنند.

عباسی با بیان اینکه دانش‌آموزان سرمایه‌های آینده کشور هستند که آینده متعلق به آنها است لذا باید مجهز به سلاح علم و دشمن‌شناسی باشند، گفت: دشمن از توفیقات ایران ترسیده و از بالندگی و تعالی ایران اسلامی دستپاچه شده است، لذا از طریق مختلف سعی دارد به نظام مقدس جمهوری اسلامی ضربه بزند و اکنون حجاب و عفاف را هدف قرار داده است. قطعا شما دانش‌آموزان با بصیرت و آگاهی، روحیه انقلابی با تکیه بر سلاح علم و ایمان بار دیگر نقشه شوم آنان را نقش بر آب و ناامید می‌کنید.

به دلیل تقارن ۱۳ آبان با روز جمعه و تعطیلی مدارس، زنگ استکبارستیزی امروز(چهارشنبه) 11 آبان‌ماه در در مدارس گیلان همزمان با سراسر کشور نواخته شد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار