همزمان با برپایی نمایشگاه ملی کتاب، ۲۰ عنوان کتاب جدید در رابطه با دفاع مقدس در قم رونمایی می‌شود.
کد خبر: ۱۰۷۶۱۴۱
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۱ 09 November 2022

 به گزارش تابناک قم، سردار پاسدار مهدی کبیری پور جانشین سپاه امام علی ابن ابیطالب(ع)‌ قم امروز جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری  یازدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس ذیل کنگره ملی شهدای قم اظهار داشت: این نمایشگاه پنج شنبه 26 آبان 1401، به مدت یک هفته در مجتمع امام خمینی(ره) گلزار شهدای قم با حضور مسئولان ملی و استانی و 90 ناشر از سراسر کشور در قالب 115 غرفه دایر می‌شود.

وی افزود: نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس در راستای ترویج فرهنگ ایثار و دفاع مقدس با اهتمام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری خانه فرهنگ و کتاب برگزار می‌شود گفت: یکی از اهداف این نمایشگاه ترویج فرهنگ کتابخوانی در میان اقشار مختلف به ویژه نوجوانان و جوانان است.

کبیری پور تصریح کرد: برای برگزاری نمایشگاه کتاب ملاک هایی وجود داشت و بررسی های انجام شد که در نهایت مکان حسینیه امام خمینی (ره) گلزار شهدا علی بن جعفر(ع) انتخاب شد و کلیت کار بر عهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، خانه کتاب و ادبیات ایران است.

وی ادامه داد: یازدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس جز اتفاقات محوری و مهم کنگره ملی شهدای قم است تا هرچه بیشتر مردم جذب نمایشگاه کتاب شوند و سرانه مطالعه کتاب در استان قم افزایش پیدا کند.

 کبیری پور افزود: علاقه‌مندان می‌توانند از ساعت 9 تا 12 صبح و همچنین عصر از ساعت 16 تا 21 از آثار ارائه شده که بیش از 6 هزار عنوان کتاب در رابطه با دفاع مقدس است، بازدید کنند.

جانشین فرمانده سپاه امام علی ابن ابیطالب(ع)‌ قم ادامه داد: این نمایشگاه در قالب برنامه‌های کنگره ملی شهدای قم برگزار می‌شود و دارای سطح کیفی بسیار قابل قبولی خواهد بود، چرا که نهادهای تخصصی حوزه چاپ و نشر بر روی آن نظارت دارند و سپاه استان به عنوان مجری برگزاری نمایشگاه، تمام امکانات لازم را برای جلب رضایت مردم به کار گرفته‌است.

کبیری پور خاطرنشان کرد: تلاش ما این است که با برگزاری این نمایشگاه حرکت فرهنگی وسیعی برای آشنایی اقشار مختلف مردم و به خصوص نسل جوان با ارزش‌های ایثار و شهادت در سطح استان قم و همچنین سایر مناطق کشور ایجاد و زمینه مطلوبی برای انتقال پیام شهدا فراهم شود.

 نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس با حضور 90 ناشر

سرهنگ پاسدار امیر جعفری معاون هماهنگ کننده سپاه قم نیز  بیان کرد: نمایشگاه با مشارکت سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج و همچنین خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار می‌شود و سپاه امام علی‌ ابن ابی‌ طالب(ع)‌ استان قم مجری آن است.

وی با اشاره به رونمایی 20 عنوان کتاب جدید در رابطه با دفاع مقدس در نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس قم، گفت: در این نمایشگاه برای همه سلیقه‌ها و سنین، حتی با نگاه بین‌المللی، آثار متنوع و جذاب با موضوع دفاع مقدس ارائه خواهد شد.

معاون هماهنگ کننده سپاه قم ادامه داد: در این نمایشگاه بسته‌های تخفیفی مناسبی برای تهیه کتاب درنظر گرفته‌ شده‌است که بخشی از آن شامل تخفیف‌هایی است که خود ناشران ارائه می‌دهد و بخشی دیگر بُن‌هایی است که برای خرید کتاب به گروه‌های مختلف داده می‌شود، همچون برای طلاب و دانشجویان با ارائه کارت شناسایی در داخل نمایشگاه بُن‌های تخفیف الکترونیکی صادر می‌شود.

 جعفری گفت: ایجاد غرفه‌های متنوع فرهنگی و هنری برای استفاده گروه‌های سنی مختلف و به خصوص کودکان با اجرای برنامه‌های جذاب، فروش لوازم التحریر با نمادهای ایرانی و اسلامی، اجرای تئاتر و همچنین برگزاری نشست‌های تخصصی در موضوع‌های مرتبط با دفاع مقدس از جمله برنامه‌های جانبی تدارک دیده شده در جریان برگزاری این نمایشگاه است.

وی ادامه داد: از همه دستگاه‌ها، نهادها و تشکل‌های مردم نهاد و به خصوص مدیران مدارس می‌خواهیم در این رابطه همکاری لازم را داشته و برای تشویق افراد و به ویژه دانش‌آموزان برای حضور در این نمایشگاه تخصصی که عامل آشنایی نسل جوان با ارزش‌های دفاع مقدس است، اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

مدیر اجرایی یازدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس تصریح کرد: مراسم افتتاحیه این نمایشگاه ساعت 10 صبح روز 19 آبان با حضور سردار سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین و اختتامیه آن نیز در 27 آبان‌ماه با حضور جمعی از مسئولان ملی و استانی برگزار می‌شود.

 جعفری ادامه داد: 90 ناشر در 115 غرفه نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس بیش از 6 هزار عنوان کتاب مرتبط با موضوعات دفاع مقدس را در قالب‌های رمان، مستند، زندگینامه، تاریخ شفاهی، شعر و داستان کوتاه ارائه می‌کنند.

وی با بیان اینکه نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس برای همه سنین و سلایق مختلف درنظر گرفته شده است، عنوان کرد: آثار متنوع و مرتبط با کودکان، نوجوانان، جوانان و خانواده‌ها در این نمایشگاه عرضه می‌شود.

معاون هماهنگ کننده سپاه قم با اشاره به برگزاری9 نشست تخصصی با حضور کارشناسان و صاحب نظران مجرب در حوزه‌های دفاع مقدس، انقلاب اسلامی، حفظ آثار دفاع مقدس، چالش‌ها و مسائل نوپدید و فرصت‌های پیش‌رو خبرداد و گفت: این نشست‌ها در حاشیه نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس برای مخاطبان این نمایشگاه برگزار خواهد شد.

 جعفری با اشاره به اینکه رونمایی از 20 اثر جدید با هماهنگی ناشران در نمایشگاه کتاب دفاع مقدس انجام می‌شود، گفت: در این نمایشگاه چند غرفه ویژه برپا می‌شود که در این غرفه‌ها آشنایی با کشورهای مقاومت، معرفی آثار تقریظ شده توسط رهبر معظم انقلاب و نهضت ترجمه آثار دفاع مقدس دنبال خواهد شد.

وی ادامه داد: برای قشر کودک و نوجوان نیز غرفه‌های نقاشی و بازی‌های کودکانه برپا خواهد شد تا افراد بتوانند به صورت خانوادگی در این نمایشگاه ملی حضور یابند.

معاون هماهنگ کننده سپاه امام علی بن ابیطالب(ع) خاطرنشان کرد: برای نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس ویژه دانشجویان و طلاب تخفیف‌هایی درنظر گرفته شده که در محل نمایشگاه با ارائه کارت شناسایی به آن‌ها ارائه می‌شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار