نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که شهدای کرخه نور نماد مظلومیت و شجاعت شهدای عرب خوزستانی هستند، گفت: در تمام دوران، مردم خوزستان به ویژه عشایر عرب به عهد و پیمان خود با امام امت و مقام معظم رهبری وفادار بودند.
کد خبر: ۱۰۷۶۳۰۰
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۸ 09 November 2022

آیت‌الله محسن حیدری در آیین گرامیداشت چهل و دومین سالگرد شهدای عشایر عرب که امروز ۱۸ آبان در یادمان شهدای کرخه نور برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد شهدای دفاع مقدس و شهدای مظلوم عشایر عرب خوزستان گفت: این شهدا، مقابل دشمن ایستادند و جان خود را برای شهادت در مسیر خداوند تقدیم کردند.

به گزارش ایسنا، وی اظهار کرد: از حضور مردم برای تکریم شهدای بنی ساله، حمودی و بنی تمیم و بقیه شهدا که در منطقه کرخه نور و هویزه به شهادت رسیدند، تشکر می‌کنم. حضور پیر و جوان و زن و مرد در این همایش یک بشارت و یک پیام برای دنیا دارد و آن این است که تمامی مردم ما از کوچک و بزرگ و زن و مرد، عشایر، بسیج و نیروهای نظامی همه ما در خط بیعت با امام خمینی(ره) هستیم و همچنان بر این عهد هستیم. همچنانکه شهدای ما بر این عهد بودند.

آیت‌الله حیدری گفت: شهدایی که امروز سالگرد شهادت آنها برگزار شده است، در آبان سال ۱۳۵۹ به شهادت رسیدند. زمانی که حدود یک ماه و هجده روز از شروع جنگ تحمیلی نگذشته بود، ۲۸ نفر از مردان این دیار در مقابل دشمن ذلت نپذیرفتند، قهرمانانه در کنار نیروهای ارتشی، پاسدار و بسیجی ایستادند و نگذاشتند دست دشمن اجنبی به حریم کشور دست دراز کند. پای ارزش‌های الهی ایستادند و پای عهد خود ماندند و مظلومانه به شهادت رسیدند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه شهدای کرخه نور نماد مظلومیت و شجاعت شهدای عرب خوزستانی هستند، گفت: عشایر عرب خوزستان همیشه در خط مقدم بودند و در جنگ جهانی اول وقتی انگلیسی‌ها، خوزستان را اشغال کردند و ندای جهاد از سوی مرحعیت شیعه در نجف اشرف رسید، عشایر عرب خوزستانی کمر همت را بستند و به ندای مرجعیت لبیک گفتند و مقابل دشمن مسلح ایستادند، در حالیکه غالبا سلاح آنها چوب و چماق بود، ایستادند و هزار نفر به شهادت رسیدند و در مناطق منیور، هویزه، بستان، سوسنگرد، شمال اهواز، زرگان، دشت آزادگان، شادگان حماسه آفریدند. اینها افراد وطن دوست و غیرتمند و ولایت مدار ما هستند که به آنها افتخار می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: از بین ۲۳ هزار شهید دفاع مقدس، ۱۲ هزار شهید عرب خوزستانی در مقابل صدامیان ایستادند و به شهادت رسیدند. این افتخار بسیار بزرگی است. در تمام دوران، مردم خوزستان به ویژه عشایر عرب به عهد و پیمان خود با امام امت و مقام معظم رهبری وفادار بودند و خواهند بود. در همین قضایای اخیر که برخی از جوانان فریب توطئه دشمن را خوردند، با وجود فراخوان دشمن، مردم ما به اسلام و انقلاب اسلامی خیانت نکردند.، چون این مردم در مکتب امیر المومنین(ع) تربیت شدند. دختران ما در فرهنگ حجاب و عفاف فاطمی پرورش پیدا کردند. زنان و مردان ما در مقابل کشف حجاب رضاخانی ایستادند و حاضر شدند به عنوان اعتراض از منطقه هویزه و خرمشهر و دشت آزادگان هجرت کنند. اسناد این هجرت موجود است. در کتاب «حماسه جاوید» برخی از این اسناد آورده شده است.

آیت‌الله حیدری اظهار کرد: مردم ما نمونه وفاداری به اسلام و انقلاب اسلامی هستند و باید به عنوان نمونه بصیرت‌مداری در مقابل دشمن به دنیا معرفی شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار