رئیس شورای حل اختلاف کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۳۶ درصد پرونده‌ها در شورای حل اختلاف کهگیلویه و بویراحمد حل و فصل می‌شوند.
کد خبر: ۱۰۷۶۷۰۵
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۵ 12 November 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، حجت‌الاسلام ساجدی گفت: احقاق حق و اجرای عدالت از تکالیف اصلی حکومت اسلامی است که توسط دستگاه قضایی اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه هر کسی احساس کند، اجحافی در حق او شده طبق اصل ۳۴ قانون اساسی می‌تواند دادخواهی کند، افزود: هر روز بر تعداد پرونده‌ها افزوده می‌شود و زیادی پرونده‌ها حکایت از بیماری حقوقی در جامعه دارد.

حجت‌الاسلام ساجدی با بیان اینکه در زمان آیت الله شاهرودی شوراهای حل اختلاف برای حل و فصل پرونده‌ها شکل گرفت، ادامه داد: تاکنون کمک‌های زیادی در این زمینه برای رفع مشکلات پرونده‌های قضایی در کشور و در استان شده است.

وی بیان کرد: بعضی خانواده‌ها به خاطر نداشتن تمکن مالی و پرداخت مهریه، در زندان هستند و اختلافات روز به روز بیشتر و بیشتر می‌شود که در شوراهای حل اختلاف به دنبال رفع اختلافات به صورت ریشه‌ای هستیم.

رئیس شورای حل اختلاف کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در استان، ۳۶ درصد از پرونده‌ها در شورای حل اختلاف حل و فصل می‌شوند، گفت: از هر ۱۰۰ پرونده‌ای که به دست ما می‌رسد، ۳۶ پرونده از آنها را به صورت مبنایی رفع اختلاف کرده‌ایم و یکی از استان‌های خوب کشور در این زمینه هستیم.

وی گفت: در استان در سال جاری تاکنون سه پرونده سازش در قتل عمد را داشته‌ایم که قرار بود حکم قصاص صادر شود، اما موفق شدیم حیات دوباره به یک فرد ببخشیم.

رئیس شورای حل اختلاف کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه ۱۸ آبان سالروز تاسیس شوراهای حل اختلاف نامگذاری شده، در خصوص تاریخچه تاسیس شورای حل اختلاف نیز ادامه داد: فروردین سال ۱۳۷۹ به موجب ماده ۱۸۹ قانون برنامه سوم توسعه، تشکیل نهاد شورای حل اختلاف پیش بینی شد و پس از آن، آیین نامه اجرایی این ماده قانونی تدوین و در شهریور ۱۳۸۱ به طور رسمی آغاز به کار نهاد شورای حل اختلاف در کشور کلید خورد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار