مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: ایران برای همکاری و سرمایه‌گذاری مشترک با کشورهای عضو اکو در زمینه اکتشاف، استخراج و فرآوری‌های معدنی و ایجاد شهرک‌های صنعتی مشترک در هر کدام از کشورهای عضو در این زمینه، آمادگی کامل دارد.
کد خبر: ۱۰۷۷۱۸۱
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۱ 14 November 2022

امیرحسین کُمیلی، روز دوشنبه در اجلاس کارشناسان معدنی کشورهای عضو اکو(سازمان همکاری اقتصادی) در اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان افزود: سیاست قطعی ایران، افزایش سطح همکاری‌های منطقه‌ای است و سازمان اکو بعنوان یکی از ظرفیت‌های بسیار خوب برای همکاری‌های منطقه‌ای محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: امروز ایران پس از گذشت بیش از ۴۰ سال از انقلاب به کشوری قوی و قدرتمند در دستیابی بسیاری از زیرساخت‌ها تبدیل شده است.

کمیلی افزود: ایران در عرصه زمین شناسی و اکتشاف، استخراج و فرآوری معادن پیشرفت‌های بسیار خوبی داشته است و ظرفیت های بسیار بالایی در این زمینه دارد.

وی ادامه داد: فناوری‌های روز و شرکت‌های خصوصی دانش بنیان قوی بسیاری در این زمینه در کشور ایران ایجاد شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت اصفهان اظهار داشت: ایران یکی از بنیانگذاران سازمان اکوست و ظرفیت‌های خوبی از نظر معادن و زمین شناسی در کشورهای عضو اکو وجود دارد.

وی اضافه کرد: سایر کشورهای عضو اکو هم در این زمینه‌ها پیشرفت خوبی دارند و این امر امید را بیشتر می کند که همکاری‌های آینده بطور جدی‌تر و عملیاتی‌تر ادامه پیدا کند.  

کُمیلی خاطرنشان کرد: ایران برای سرمایه‌گذاری و همکاری‌ مشترک با کشورهای عضو اکو در زمینه اکتشاف، استخراج و فرآوری و ایجاد شهرک‌های صنعتی مشترک در ایران و هر کدام از کشورهای عضو اکو برای فرآوری مواد معدنی آمادگی کامل دارد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: کشورهای عضو اکو و ایران دارای منابع بسیار غنی و فراوان معدنی از جمله سنگ‌های تزیینی تا کانسارهای فلزی و عناصر کمیاب هستند.

کُمیلی با بیان اینکه همه عناصر جدول مندلیف در این منطقه وجود دارد، افزود: عزم مشترکی برای شناسایی خوب و برداشت عالمانه و فرآوری این معادن وجود دارد تا برای ملت‌های منطقه و کشورهای عضو ارزش افزوده به همراه داشته باشد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :