فرمانده انتظامی شهرستان آبدانان:
فرمانده انتظامی شهرستان آبدانان بر لزوم افزایش آگاهی خانواده‌ها از علایم و نشانه‌های اعتیاد تأکید کرد.
کد خبر: ۱۰۷۷۸۰
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۱ 07 October 2015

به گزارش تابناک ایلام، فرمانده انتظامی شهرستان آبدانان بر لزوم افزایش آگاهی خانواده‌ها از علایم و نشانه‌های اعتیاد تأکید کرد.

علی مهری اظهارکرد: راهکارهای مهم برای پیشگیری از اعتیاد باید در اختیار اولیا و خانواده‌ها قرار گیرد.

فرمانده انتظامی شهرستان آبدانان گفت: دیده شده است که اغلب شروع مصرف مواد مخدر با پیشنهاد از طرف دوستان همراه است، پس خانواده‌ها باید مواظب باشند تا فرزندان آنان در انتخاب دوستان حساس بوده و از ارتباط با افرادی که احتمال ورود یا استعمال این مواد را دارند، بپرهیزند.

وی ادامه داد: غالباً هیچ جوانی برای شروع استعمال مواد مخدر پول پرداخت نمی‌کند و با نشست و برخواست چند روزه و تفننی با افراد معتاد کافی است که جوانان ابتدا به مصرف مواد مخدر گرایش و سپس به سرعت معتاد شوند.

این فرمانده انتظامی اضافه کرد: افزایش روزافزون مواد مخدر در جهان و قاچاق سرسام‌آور این مواد که بیشتر نسل جوان را مورد تهدید قرار داده است، می‌طلبد که خانواده‌ها آگاهی بیشتری در خصوص این مواد داشته و علائم و نشانه‌هایی که یک فرد معتاد از خود بروز می‌دهد، بشناسند؛ آن هم علائمی مانند بی‌حوصلگی، زودرنج و غمگین بودن، کم‌خوابی در پرخوابی در روز و کم خوراک بودن از جمله مشخصات معتادین است.

مهری تصریح کرد: خانواد‌ه‌ها می‌توانند به محض مشاهده مصرف مواد مخدر یا توزیع و فروش مواد مخدر به مرکز فوریت‌های پلیس 110 تماس حاصل کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان آبدانان گفت: مرکز مشاوره فرماندهی انتظامی شهرستان آبدانان که در کلانتری مرکزی شهرستان قرار دارد می‌تواند خانواده‌ها را در خصوص اعتیاد و راه‌های برون رفت از آن مشاوره و راهنمایی کند./ج

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار