مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: 25 سایت غیرمجاز در مازندران فعالیت می‌کنند که هنوز اقدامی برای دریافت مجوز انجام نداده‌اند.
کد خبر: ۱۰۷۹۵۹
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۱ 08 October 2015
به گزارش تابناک مازندران ، احد جاودانی در همایش فرهنگ، رسانه و امنیت اجتماعی در فضای مجازی گفت: دنیای مجازی هم تهدید خواهد بود و هم می‌تواند فرصت باشد.
وی با اشاره به گذر زمان و گذشتن تمدن‌های مختلف گفت: پس از اختراع اینترنت و ظهور فضای مجازی دیگر اختراع، اكتشاف و بروز ایده‌های جدید زمان نمی‌شناسد و بسیار سریع اتفاق می‌افتد.
مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به اینكه اینترنت چاقوی دولبه است، گفت: این پدیده هم آثار مثبت و هم آثار منفی دارد كه یكی از آثار مثبت آن انتشار سریع و آزادانه اخبار و اطلاعات است كه موجب افزایش قدرت تحلیل و روحیه انتقادی خواهد شد.
وی در ادامه گفت: زمانی علوم در كتابخانه‌ها محبوس بوده و اخبار و اطلاعات نیز در دست خبرگزاری‌های بزرگ كه عمدتاً صهیونیستی بوده محصور بوده است ولی امروز از طریق اینترنت در دسترس همه قرار دارد.
جاودانی دیگر فرصت‌های فضای مجازی را عبور از مرزهای جغرافیایی دانست و گفت: با اینترنت مرزهای جغرافیایی از بین رفته است و فرهنگ‌ها و سنت‌ها به هم نزدیك شده‌اند، امكان بیان دیدگاه‌ها به صورت آزادانه در فضای مجازی وجود دارد و هركس به صورت آزادانه امكان تبادل اطلاعات و دیدگاه‌های خود را در این فضا را دارد.
وی تبلیغ و توسعه ارزش‌های انسانی و اخلاقی را نیز از دیگر فرصت‌های اینترنت برشمرد و گفت: برخی از فضایل اخلاقی و انسانی كه انسان‌ها به آن اعتقاد دارند و مختص دین خاصی نیست در این فضا مبادله می‌شود و فرهنگ‌هایی همچون ایثار، كمك به فقرا و ... در این فضا تبادل می‌شود.
این مسئول ادامه داد: توسعه مشاركت‌های اجتماعی در دنیا افزایش سرعت در فرایند آموزش، كاهش هزینه‌ای اجتماعی و انتقال اخبار و اطلاعات از فرصت‌های استفاده از  اینترنت است.
مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اعلام اینکه در استان 42 پایگاه خبری دارای مجوز وجود دارد و 43 درخواست مجوز نیز در حال بررسی است، عنوان کرد:  25 پایگاه در حال فعالیت هستند كه اقدامی برای دریافت مجوز انجام نداده‌اند.
این مسئول ضمن درخواست از این پایگاه‌ها برای دریافت مجوز گفت: اگر این پایگاه‌ها مجوز دریافت كنند مورد حمایت این اداره قرار خواهند گرفت.
وی فلسفه وجودی پایگاه‌های اطلاع‌رسانی را توسعه اقتصادی، فررهنگی، اجتماعی و سیاسی منطقه دانست و گفت: تولید مطالب درست و منطقی و ایجاد نشاط در جامعه نیز از وظایف رسانه‌ها است.
جاودانی بیان کرد: نقد كار پسندیده‌ای است و تشخیص سره از ناسره است و می‌تواند موجب تقویت نقاط قوت و از بین رفتن نقاظ ضعف شود ولی در نقد نباید عنصر انصاف را فراموش كرد و با تخریب متفاوت است و نقد می‌تواند فرصت خوبی باشد تا دستگاه‌ها عملكرد خود را توضیح داده و مطرح كنند.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار