رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سرپل ذهاب از برگزاری رویداد "احمد عاشق" در این شهرستان همزمان با زادروز احمد عزیزی شاعر بزرگ فقید کشور خبر داد.
کد خبر: ۱۰۸۱۳۴۸
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۰ 10 December 2022

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ایسنا خسرو تمری از احمد عزیزی به عنوان یکی از پنج چهره برتر ماندگار شعر معاصر کشور پس از انقلاب اسلامی یاد کرد و افزود: باید بتوانیم بیش از پیش این شاعر و اشعار زیبای او را درسطح کشور معرفی کنیم.

وی افزود: به همین منظور، به مناسبت زادروز این شاعر فقید کرمانشاهی برگزاری رویداد "احمد عاشق" را تدارک دیده‌ایم که چهارم دی ماه در شهرستان سرپل ذهاب برگزار می شود.

وی تصریح کرد: در این ویژه برنامه از صفحه رسمی این شاعر در وبگاه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سرپل ذهاب رونمایی می شود.

تمری گفت: در این صفحه 35 خلاصه مقاله در خصوص آثار احمد عزیزی بارگذاری شده است، همچنین در این صفحه تمام مطالبی که چهره های برتر ادبی و هنری کشور در خصوص احمد عزیزی بیان کرده اند، ثبت شده است.

این مسئول در ادامه از برگزاری ویژه برنامه "عزیزی خوانی" در این رویداد خبر داد و افزود: علاقمندان می توانند برای شرکت در این بخش تا 30 آذر تعدادی از اشعار احمد عزیزی را حفظ کرده و در قالب یک کلیپ حداکثر پنج دقیقه ای آن را خوانده و به شماره 09106852189  در پیام رسان "شاد" و یا به شماره 09187342038 در پیام رسان "ایتا" ارسال کنند.

تمری خاطرنشان کرد: شرکت در این ویژه برنامه محدودیت سنی ندارد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سرپل ذهاب در ادامه از احتمال رونمایی از پوستر جایزه ادبی "احمد عزیزی" در این مراسم هم خبر داد و افزود: در صورت موافقت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با برگزاری این برنامه، پوستر آن در رویداد "احمد عاشق" رونمایی می شود.

احمد عزیزی شاعر مطرح کرمانشاهی، اسفند ۱۳۹۵ بعد از تحمل سالها درد بیماری، درگذشت.

کفش های مکاشفه، شرجی آواز، خوابنامه و باغ تناسخ، ترجمه زخم، باران پروانه، رودخانه رؤیا، ملکوت تکلم و سیل گل سرخ از جمله آثار این شاعر انقلابی است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار