معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان گفت: سال گذشته پنج هزار و ۹۱۷ نفر در منطقه کاشان متولد شده‌اند که نسبت به سال ۱۳۹۹ حدود ۵ درصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۱۰۸۱۷۶۹
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۷ 12 December 2022

مهدی دلاوری اظهار کرد: گروه سنی جوانان یعنی جامعه بین ۲۵ تا ۲۹ سال بیشترین تعداد در الگوی سنی منطقه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی کاشان است.

وی افزود: منطقه کاشان دارای ۴۶۰ هزار نفر جمعیت است که ۴۶ درصد از این تعداد جامعه میانسال بوده و در گروه بین ۳۰ تا ۵۹ سال قرار دارند و ۱۱.۲ درصد از جمعیت نیز سالمند و گروه سنی بالای ۶۰ سال هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان، تصریح کرد: بنا بر آمار سال جاری برآورد می‌شود که ۳۳.۷ درصد از زنان متأهل گروه سنی ۱۰ تا ۵۴ سال زیر پوشش این دانشگاه تک فرزند و بی‌فرزند هستند.

دلاوری گفت: ایران سال‌ها از جمعیت جوان برخوردار بوده است و لازم است این ثروت حیاتی همچنان حفظ و تقویت شود.

وی اظهار کرد:  ناباروری، افزایش سزارین، تمایل به تک‌فرزندی و سقط‌های‌ غیرقانونی از جمله عوامل مؤثر در کاهش نرخ باروری است که ناآگاهی خانواده‌ها از پیامدهای تک‌فرزندی، نقش مهمی بر رواج این پدیده دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان، گفت: نیروی مولد و جوان به عنوان یکی از پایه‌های اصلی اقتدار و رشد اقتصادی و اجتماعی کشورها محسوب می‌شود و بر این اساس است که سیاست‌های کلی جمعیت در سال ۱۳۹۳ ابلاغ شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار