دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران در حاشیه سفر به قم، گفت: متاسفانه حقوق بشر تبدیل به یک کالا و ابزار برای اغراض و منافع سیاسی شده است.
کد خبر: ۱۰۸۲۰۲۶
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۱ 14 December 2022

به گزارش تابناک قم، کاظم غریب آبادی، دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران در سفر به قم با بیان اینکه باید با پدیده سیاسی حقوق بشر برخورد شود، گفت: کشور‌هایی که حقوق بشر را تبدیل به ابزاری برای منافع خود کرده اند با نظام جمهوری اسلامی ایران و استقلال کشور مخالفند.

معاون امور بین الملل قوه قضائیه که امروز با هدف دیدار با برخی علما و نشست با اساتید و دانش پژوهان پژوهشگاه باقرالعلوم (ع) و همچنین جلسه با اعضای شورای قضایی به شهر مقدس قم سفر کرده بود، به نقض حقوق بشر توسط کشور‌های غربی اشاره کرد و گفت: آمریکا که دم از حمایت از حقوق زنان، دختران و مردم ایران می‌زند، خودش ناقض اصلی حقوق مردم ایران است.

وی ادامه داد: سیاستمداران آمریکایی در جنگ تحمیلی هم انواع و اقسام حمایت‌ها را از دولت صدام داشتند و در اغتشاشات اخیر هم، تمام امکانات خود را علیه ملت ایران بسیج کرده اند.

دبیر ستاد حقوق بشر تصریح کرد: دشمنان ایران اسلامی با ایجاد جنگ ترکیبی و حمایت‌های مالی، سیاسی و اطلاعاتی از اغتشاش گران و گروهک‌های تروریستی و همچنین به کار گرفتن تمام توان رسانه‌ای از طریق شبکه‌های اجتماعی و تلویزیونی در لندن و دیگر کشور‌ها بار دیگر نشان دادند که چشم دیدن پیشرفت و اقتدار این کشور را ندارند.

ایجاد دفتری در قم با هدف تقویت ارتباط ستاد حقوق بشر قوه قضائیه با ظرفیت‌های حوزوی و پژوهشی شهر مقدس قم با تمرکز بر حقوق بشر اسلامی و هم اندیشی در حوزه حقوق بشر و حقوق شهروندی و چگونگی برخورد با بازداشت شدگان اغتشاشات اخیر و رسیدگی سریع به پرونده آن‌ها از مهمترین مواردی بود که در جلسه‌های جداگانه آقای غریب آبادی مطرح شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار