خطیب جمعه قم با بیان اینکه بخش مهمی از حوادث اخیر توسط شبکه‌ها و عوامل خارجی مدیریت می‌شد، گفت: باید با سرشاخه‌های خارجی و همچنین عوامل موثر داخلی برخورد شود.
کد خبر: ۱۰۸۲۴۰۶
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۸ 17 December 2022

به گزارش تابناک قم، آیت الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه قم، افزود: همچنین نظرسنجی و ارزیابی های انجام شده حاکی از درخواست درصد قابل توجهی از مردم نسبت به رسیدگی به امور جوانان و مسأله عفاف و حجاب است که می تواند در برنامه‌ریزی ها مورد استفاده قرار بگیرد.

وی برخی از زمینه های حوادث اخیر را مورد توجه قرار داد و گفت: مدیریت آشوب در حوادث اخیر در خارج از کشور بود و این عامل همچنان پابرجاست که در این خصوص نقش کشورهایی مانند آلمان، فرانسه و عربستان پررنگ بود.
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به برخی اقدامات متقابل ایران در برخورد با سرشاخه‌های ایجاد آشوب در خارج از کشور مانند عوامل شبکه ایران اینترنشنال، بیان داشت:باید در برابر اقدامات آنها اقدام متقابل کرد.

وی شناسایی سرشاخه‌های داخلی را نیز گام بلند در خنثی‌سازی زمینه های اعتراض و اغتشاش یاد کرد و افزود: وجود شبکه‌های حقیقی با حضور برخی هنرمندان و اقدامات برخی مراکز مانند کافی شاپ ها و دسترسی شبکه های خارجی به آنها از ویژگی های حوادث اخیر بود.

امام جمعه موقت قم گفت: حوادث و اتفاقات اخیر در سطح مدارس و دانشگاه ها نشان داد که در نحوه تربیت و آموزش در کشور مشکلات جدی وجود دارد و ضعف در آنها کاملا نمایان است‌ که در این خصوص ضمن بهبود روش ها باید مسوولیت پذیر کردن مربیان و معلمان مورد توجه باشد.

وی با هشدار نسبت بی رویه انرژی در کشور، بیان داشت: علاوه بر این بیشتر مصرف انرژی در ایران در بخش غیرمولد و خانگی است که اگر این حجم از انرژی در بخش مولد مصرف می شد سبب افزایش چند برابری درآمد ناخالص ملی می شد.

امام جمعه موقت قم با تاکید بر منویات مستمر مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت پژوهش های موثر و کارآمد در جامعه، گفت: پژوهش یک تکلیف و وظیفه است.
وی همچنین با تاکید بر رفع مشکلات کارکنان حمل و نقل شهری و جاده ای، اظهار داشت: همچنین با توجه به نزدیکی به روز وحدت حوزه و دانشگاه باید بنیان همکاری و همراهی آنها در بهبود شرایط زندگی مردم نمایان شود.

سعیدی با اشاره به ترور امام جمعه اهل سنت خاش و همچنین درگذشت رستم قاسمی وزیر فقید راه و شهرسازی، از آنها با عنوان نیروهای ارزشمند و پرتلاش یاد کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جریان شناسی نفاق صدر اسلام، اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های مهم منافقین توقع و زیاده خواهی آنها از بیت المال و اموال عمومی است در حالی که این افراد در بسیاری از امتیازات مورد انتظار، هیچ حق و سهمی ندارند.

امام جمعه موقت قم با تاکید بر ضرورت رسیدگی به برخی اقشار محروم و نیازمند حمایت، تصریح کرد: صدقات و زکات جمع آوری شده در جامعه اسلامی باید در همان محل های هشت گانه که قرآن کریم بصراحت بر آنها صحه گذاشته، مصرف شود.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) با اشاره به حدیثی از امام محمدباقر (ع)خاطرنشان کرد: تقوای الهی رمز عبور از مشکلات و قدم گذاشتن در مسیر سعادت است‌.

وی خدمت رسانی به جامعه و مردم را از آثار تقوا یاد کرد و گفت: یک فرد متقی هیچوقت خدمت به آحاد مردم را از یاد نمی‌برد و محبوب ترین فرد نزد خدا کسی است که بیشتر سودش به جامعه برسد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار