مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز با بیان اینکه ۲۱۱ هزار شعله چراغ در معابر وجود دارد، گفت: بیش از هفت هزار ال ای دی در سطح تبریز فعال بوده که افزایش تعداد ال ای دی و جایگزینی این چراغ‌ها از اولویت شرکت برق است.
کد خبر: ۱۰۸۲۶۶۷
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۴ 18 December 2022

به گزارش تابناک تبریز، عباس حسامی امروز در یکصد و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تبریز اظهار کرد: در سال‌جاری ۱۰ هزار دستگاه از این چراغ‌ها نصب یا تعویض می‌شود و همچنین در حال حاضر سه هزار دستگاه در مناطق کم‌برخوردار در حال نصب است.

وی با اشاره به موضوع سرقت سیم های برق افزود: میزان سرقت برخی شب‌ها بیش از ۱۵ مورد سرقت است و اخیرا فعالیت سارقان سیم‌های برق افزایش یافته است.

حسامی خاطرنشان کرد: شرکت توزیع نیروی برق تبریز یک میلیون و ۷۵ هزار مشترک دارد که سهم انشعابات خانگی از این تعداد ۷۰ درصد بوده و به عبارتی یک میلیون اشتراک خانگی در تبریز وجود دارد. ۳۴ درصد مصرف برق تبریز در حوزه صنایع و ۳۳ درصد نیز مسکونی است. متاسفانه ارقام و اعداد مذکور  بالاتر از حد استاندارد کشوری است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز با قدردانی از شهرداری به دلیل همکاری با این شرکت توزیع برق و تعامل نزدیک این دو مجموعه تصریح کرد: در یک ماه اخیر ۲۰ پروژه مشترک اجرا شده و در احداث روگذر و زیرگذر و مسیرگشایی همکاری مطلوبی انجام گرفته است همچنین ۴۱ مورد دیگر همکاری در دست اجرا داریم از شهرداری به دلیل همکاری با شرکت توزیع برق تبریز تشکر داریم.

وی گفت: اکثر تاسیسات شرکت توزیع برق در سطح شهر تبریز زیرزمینی است هرچند در مورد احداث پست برق مشکلاتی وجود دارد.

به گفته حسامی، در حوزه هوشمندسازی شبکه برق اقدامات خوبی انجام گرفته و شورای اسلامی شهر نیز اخیرا بازدیدی در این خصوص داشته اند.

مشکل روشنایی محلات الحاقی تبریز برطرف شود

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این نشست گفت: تمام محلات الحاقی شهر تبریز اعم از جاده آناخاتون، الوار و باغ معروف مشکل روشنایی دارند و این مشکل موجب افزایش تصادف‌های منجر به فوت و داغدار شدن خانواده‌ها می‌شود.

فریدون بابایی اقدم اظهار کرد: علی رغم سپری شدن چند سال از افتتاح اتوبان شهید باکری مشکل سیستم روشنایی این محور برطرف نشده و روشنایی مناسبی ندارد.

وی تاکید کرد: در خصوص جایگزینی چراغ‌های برق با ال ای دی، تصمیمات لازم اتخاذ شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز نیز در این جلسه اظهار کرد: در خصوص جاده‌های ارتباطی، یک محدودیت قانونی و یک محدودیت فنی در محلات الحاقی وجود دارد به طوری که قانونا در خارج از معابر شهری نمی‌توانیم اقدام به راه‌اندازی سیستم روشنایی کنیم.

عباس حسامی تصریح کرد: برخی از این جاده‌ها استاندارد لازم برای نصب چراغ را ندارند ولی با این حال در این خصوص حاضر به مشارکت با شهرداری و راه و شهرسازی هستیم.  

وی افزود: در مورد جابجایی تیرهای برق، تفاهم‌نامه‌ای با شهرداری منعقد شده و معابر به ۱۰ متری و دوازده متری تقسیم شده است که برخی با هزینه شهرداری و برخی با هزینه شرکت توزیع نیروی برق جابه‌جا می‌شوند.  

پایان پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :