معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه گفت : با توجه به ظرفیت‌های خوبی که در شهرستان ملایر وجود دارد، به عنوان پنجمین استان ۱۰۰ میلیارد تومان در قالب طرح کهکشان تعاون به این شهرستان اختصاص و ابلاغ خواهد شد
کد خبر: ۱۰۸۲۹۴۷
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰ 19 December 2022

معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه گفت : با توجه به ظرفیت‌های خوبی که در شهرستان ملایر وجود دارد، به عنوان پنجمین استان ۱۰۰ میلیارد تومان در قالب طرح کهکشان تعاون به این شهرستان اختصاص و ابلاغ خواهد شد.

به گزارش تابناک همدان از ملایر مهدی مسکنی روز دوشنبه در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان ملایر اظهار داشت: ثبت تعاونی‌ها ظرف مدت یک‌سال و نیم گذشته در دولت سیزدهم ۲.۵ درصد افزایش یافت و از ۹۷ هزار تعاونی به ۱۰۱ هزار تعاونی فعال در کشور رسید.

وی به افزایش پرداخت تسهیلات در بخش تعاونی توسط دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت : در پرداخت تسهیلات در حوزه تعاونی‌ها ۱۸۱ درصد افزایش داشتیم که در یک سال گذشته توسط بانک توسعه تعاون پرداخت شد.

مسکنی تصریح کرد : در شورای عالی اشتغال و بر اساس دستور رئیس جمهور ۲۵ درصد از تسهیلات تبصره ۱۸ و ۱۶ در بخش تعاون هزینه خواهد شد.

معاون تعاون وزارت تعاون ،کار و امور اجتماعی اعلام کرد : این مصوبه به استان‌ها ابلاغ شده و مدیران کل استانی باید این سهم را مطالبه کنند و در اختیار تعاون‌گران قرار دهند.

وی مطرح کرد :  تمام تسهیلات تکلیفی که به بانک توسعه تعاون ابلاغ شده، به خوبی انجام شده و در این زمینه بانک توسعه تعاون جزء بانک‌های برتر است.

مسکنی به تصویب طرح کهکشان تعاون به عنوان یکی از طرح‌های جدید در دولت و در بخش تعاون اشاره و بیان کرد : هفته گذشته این طرح در سازمان برنامه و بودجه مصوب شد که در راستای توسعه کسب و کارهای خوشه‌محور و شبکه‌ای است.

این مقام مسئول عنوان کرد : در بخش تعاون شبکه‌ای از تعاونی‌ها، تامین اعتبار مورد نیاز، تعاونی‌های تولید و اتحادیه‌ها را داریم که طبق این مصوبه، یک‌هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان بودجه برای آن مصوب شد که تاکنون چهار استان برای اجرای این طرح نیز هدف گذاری شده است.

معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه گفت : با توجه به ظرفیت‌های خوبی که در شهرستان ملایر وجود دارد، به عنوان پنجمین استان ۱۰۰ میلیارد تومان در قالب طرح کهکشان تعاون به این شهرستان اختصاص و ابلاغ خواهد شد.

مسکنی با اشاره به ظرفیت بالای صنعت مبلمان منبت و انگور به عنوان ۲ برند جهانی این شهرستان، اظهار امیدواری کرد و گفت : از تعاونی مبل و منبت این شهرستان حمایت لازم خواهد شد و منابع مالی و تسهیلات را در اختیار این تعاونی قرار می‌دهیم.

وی با بیان اینکه در راستای زنجیره‌سازی و خوشه‌سازی این شهرستان برنامه های خوبی پیش بینی شده است، تاکید کرد: برای خوشه مُرواربافی شهرستان ملایر نیز تا پنج هزار نفر در قالب پشتیبانی مشاغل خانگی و در حوزه خیاطی تا ۲ هزار نفر در قالب تعاونی حمایت می‌کنیم.

معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطر نشان کرد :آموزش لازمه توسعه چرخه اشتغال به ویژه در بخش تعاون است و هر کشوری که در حوزه اشتغال موفق بوده، روی اشتغال پایدار و مهارت‌آموزی کار کرده و بدون شک برندینگ و مارکتینگ جزء لاینفک اشتغال است.

معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی روز دوشنبه در سفر به شهرستان ملایر از شهرک تخصصی مبلمان منبت حاجی‌آباد نیز بازدید کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار