سرپرست معاونت اجتماعی سازمان تعزیرات در گفت و گویی اعلام کرده است سازمان تعزیرات گشت‌های میدانی خود را متوقف کرده و بنا شده امسال این کار به جهاد کشاورزی و اتاق‌های اصناف محول شود، این امر به یکباره و در نزدیکی شب یلدا در حالی اطلاع رسانی شده است که سازمان جهادکشاورزی قم تنها ۳ عدد گشت نظارت دارد.
کد خبر: ۱۰۸۳۲۱۷
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۸ 21 December 2022

انتقال وظیفه به ارگان کم نیرو! / گشت‌ تعزیرات تعطیل، گشت اصناف و جهاد کشاورزی فعال

به گزارش تابناک قم، عید نوروز ۱۴۰۱ بود که گشت بازرسی و نظارت بر توزیع کالا به سازمان جهاد کشاورزی واگذار شد تا در حوزه امنیت غذایی این سازمان به میدان بیاید و نحوه توزیع کالا و هرگونه احتکار را رصد کند، اتفاقی که با نظارت گسترده سازمان کشاورزی اعمال شد اما همسو با آن برخی فروشگاه های شهر دچار کمبود کالا و یا باعث بروز مشکلاتی در حوزه توزیع کالا برای مردم شدند در نزدیکی یکی از مراسمات آئینی مردم، یعنی شب یلدا این وظیفه به طور رسمی تر و با اعلام سرپرست معاونت اجتماعی سازمان تعزیرات به سازمان جهاد کشاورزی و اتاق اصناف محول شده تا بازار شب یلدا تحت نظارت سازمان جهادکشاورزی و اتاق اصناف قرار بگیرد.

در این میان تعداد گشت های موجود در سازمان جهادکشاورزی و اتاق اصناف معقوله ای است که باید به آن ها توجه ویژه ای داشت. این گشت ها که شامل ۳ تیم با همکاری بسیج و‌ نظارت اصناف می باشد از ۲۶ آذر با هدف نظارت بر بازار و کنترل قیمت‌ها آغاز شده و تا پنجم دی ادامه دارد.

همچنین سازمان تعزیرات حکومتی اعلام کرده آمادگی دارد تا هرجایی که نیاز به حضور گشت سازمان وجود داشته باشد باتوجه به ضرورت، تعدادی گشت اعزام کند تا بلافاصله و در محل به تخلفات رسیدگی کنند. تشدید نظارت بر واحدهای صنفی در شب یلدا با اجرای طرح نظارتی شب یلدا همچنین معاون بازرسی ونظارت صنعت، معدن و تجارت قم در گفت و گویی اعلام کرده است مطابق هر سال طرح نظارتی ویژه شب یلدا اجرا می گردد.

امسال نیز از روز دوشنبه ۱۴۰۱/۹/۲۱ هم زمان در سراسر کشور با اجرای مانور نظارت بر شب یلدا به صورت مشترک توسط ادارت جهاد کشاورزی ، تعزیرات حکومتی ، صنعت ، معدن و تجارت و اتاق اصناف طرح نظارتی آغاز گردید.

در این طرح همه روزه بازرسان مربوطه در قالب گشت مشترک از واحدهای صنفی بازرسی کرده و در صورت مشاهده تخلف با واحد صنفی برخورد می نمایند. شهروندان در صورت دیدن هرگونه تخلف یا گرانفروشی می‌توانند مراتب را در تماس با شماره ۱۲۴ سازمان صمت استان قم یا شماره ۳۶۷۰۱۸۲۱ اعلام کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار