معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام:
معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام گفت: یک‌سری از ظرفیت‌های استان به آن شکلی که باید، معرفی نشده‌اند و یک‌سری از لوکیشن‌های ناب از دست رفته‌اند.
کد خبر: ۱۰۸۳۷۷۲
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۵ 25 December 2022

به گزارش تابناک ایلام؛ حسن اسدی‌نیا اظهار کرد: جام جهانی بر روند اکران فیلم‌های سینمایی تاثیر گذاشت و طیف عظیمی از افرادی که به سینما می‌آیند، مشغول جام جهانی شدند و همچنین قبل از آن هم کرونا و محدودیت‌های اجتماعی ناشی از این بیماری استقبال از سینما را تحت تاثیر قرار داد که این عوامل و شرایط در کاهش مخاطبان سینما تاثیر گذاشت.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام در خصوص افزایش قیمت بلیط سینما نیز گفت: ما منکر وجود تورم نیستیم. اما واقعیت این است که قیمت بلیط معقول است و مسائل اقتصادی کمتر این بخش را تحت تاثیر قرار داده است اما باید این را هم در نظر بگیریم که فرایند تولید یک فیلم هزینه‌های بسیاری دارد و با وجود این هزینه‌ها، قیمت‌ها برای دیدن یک فیلم مطلوب به نظر می‌رسد.

اسدی‌نیا در خصوص ساخت فیلم در ژانر دفاع مقدس تصریح کرد: اگر از دفاع مقدس به عنوان یک ژانر نام ببریم، به نظر می‌رسد که سینما در این حوزه مطلوب عمل کرده است. البته این را باید گفت که سینما بیشتر در حوزه مسائل روز در حال فعالیت است و به دنبال برگشت سرمایه است.

وی در خصوص توجه کمتر به ساخت فیلم در ژانر دفاع مقدس در ایلام گفت: واقعیت این است که ما با یک مسئله به نام بعد مسافت با مرکز روبرو هستیم، همچنین یک‌سری از ظرفیت‌های استان به آن شکلی که باید معرفی نشده‌اند و یک‌سری از لوکیشن‌های ناب از دست رفته‌اند. دلیل دیگر می‌تواند کمبود برخی امکانات و سختی در جابجایی این وسایل به استان باشد.

معاون امور سینمایی و هنری تصریح کرد: اتفاقی که امسال افتاد این بود که قرار است یک فیلم فاخر سینمایی با موضوع دفاع مقدس در استان ایلام ساخته شود. برای این موضوع یک کار گروه تشکیل شده و موضوعات مختلف را بررسی کردند که یک موضوع برای تولید فیلم معرفی شوند. به احتمال زیاد این موضوع تا سال ۱۴۰۲ عملیاتی شود. امیدواریم این فیلم حق مطلب را در حوزه دفاع مقدس ایلام بجا آورد.

وی وضعیت مخاطب‌ سینمای ایلام را مطلوب اعلام کرد و گفت: آمار کل اکران‌ها آمار قابل قبولی است. فضای استان نیازمند این است که سینمای بیشتری داشته باشد. تلاش‌هایی صورت گرفته و سینما سراب در آبدانان و کلهر در ایوان شکل گرفته‌اند و خلا سینما را پر کرده‌اند. در سایر مناطق نیز اکران فیلم توسط سینما سیار وجود دارد و در مناطقی که تقاضا وجود داشته باشد هم فیلم‌های سینمایی برایشان اکران می‌شود.

اسدی‌نیا در پایان گفت: قرار است سینما قدس با ظرفیت سه سالن و سینما فرهنگ با چهار سالن در آینده نزدیک ساخته شود و امیدواریم مردم بتوانند از این ظرفیت به شکل بهینه‌تری استفاده کنند./ح

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار